آفتاب
جزئیات آخرین قیمت خودرو/

علت افت قیمت خودروهای داخلی و خارجی چیست؟/ ماشین هایی که زیرقیمت کارخانه فروخته می شوند!

علت افت قیمت خودروهای داخلی و خارجی چیست؟/ ماشین هایی که زیرقیمت کارخانه فروخته می شوند!

بازار خودرو در روزهاي پاياني نخستين ماه سال با ركود همراه است كه كاهش قيمت برخي خودروها را در بازار به همراه داشته است. اين افت قيمت در مورد خودروهاي داخلي تا ۷۰۰ هزار تومان و در مورد خارجي‌ها تا ۱۷ ميليون تومان نيز هست.

ركود در بازار خودرو و كاهش تقاضا باعث پايين آمدن قيمت برخي خودروهاي داخلي شده است. در عين حال، عدم فاكتور شدن خودرو توسط دو شركت بزرگ ايران خودرو و سايپا نيز نتوانسته مانع از پايين آمدن قيمت خودروها در بازار شود. بر اين اساس، قيمت پژو ٢٠٦ صندوق‌دار مدل V٨ با ٢٠٠ هزار تومان كاهش به ٣٨ ميليون و ٢٠٠ هزار تومان رسيده است. همچنين قيمت پژو ٢٠٦ تيپ ٥ با افت ١٠٠ هزار توماني در بازار به ٣٧ ميليون و ٩٠٠ هزار تومان رسيده است. اين روزها پژو ٤٠٥ مدل GLX خاكستري در بازار افت ٧٠٠ هزار توماني را تجربه كرده و با قيمت ٢٩ ميليون و ٧٠٠ هزار تومان به مشتريان عرضه مي‌شود. در اين شرايط، قيمت پژو ٤٠٥ مدل GLX رنگ نقره‌اي بدون تغيير بوده و خريداران مي‌توانند اين خودرو را با قيمت ٣٠ ميليون و ١٠٠ هزار تومان از بازار خريداري كنند. در مورد پژو پارس سال نيز بايد به كاهش

٣٠٠ هزار توماني قيمت اين خودرو در بازار اشاره كرد كه در حال حاضر با قيمت ٣٧ ميليون تومان خريد و فروش مي‌شود. پژو پارس LX نيز بدون تغيير قيمت در بازار ٤١ ميليون و ٧٠٠ هزار تومان معامله مي‌شود. قيمت سمند LX نيز بدون تغيير بوده و در حال حاضر ٣١ ميليون و ٨٠٠ هزار تومان به مشتريان عرضه مي‌شود. اما سمند EF٧ افت قيمت ٥٠٠ هزار توماني را شاهد بوده و قيمت آن به ٥/٣١ ميليون تومان رسيده است. پژو ٢٠٦ تيپ ٢ با كاهش قيمت ٥٠٠ هزار توماني اين روزها به قيمت ٥/٣٣ ميليون تومان در بازار خريد و فروش مي‌شود. در مورد دنا هم بايد به كاهش ٣٠٠ هزار توماني قيمت اين خودرو و عرضه آن با قيمت ٥/٤٣ ميليون تومان اشاره كرد. در عين حال، قيمت رانا در بازار تغييري نداشته و همچنان ٥/٣٤ ميليون تومان معامله مي‌شود.

قيمت تيبا در بازار، زير قيمت كارخانه
بررسي بازار محصولات سايپا نيز نشان مي‌دهد قيمت برخي محصولات اين شركت در بازار زير قيمت كارخانه است كه مي‌توان به قيمت تيبا ٢ (هاچ‌بك) اشاره كرد، به‌طوري كه قيمت اين محصول در بازار ٥/٢٧ ميليون تومان و در كارخانه ٢٨ ميليون تومان است. در عين حال تيباي صندوق‌دار در بازار ٢٥ ميليون و ٣٠٠ هزار تومان است ولي از سوي كارخانه به قيمت ٢٤ ميليون و ٧٠٠ هزار تومان عرضه مي‌شود. قيمت پرايد در بازار تغييري نداشته و سايپا ١١١ همچنان با قيمت ٢٢ ميليون تومان و سايپا ١٣١ با قيمت ٢١ ميليون و

٢٥٠ هزار تومان خريد و فروش مي‌شود. قيمت سراتو با آپشن جديد سايپا در بازار ١٠١ ميليون تومان و مدل قبلي آن ٩٢ ميليون تومان است كه تغييري را تجربه نكرده است. در اينجا بايد به افت ٢ ميليون توماني قيمت سراتو وارداتي نيز اشاره كنيم كه هم‌اكنون ١٣٩ ميليون تومان در بازار معامله مي‌شود. قيمت ساندرو دنده اتوماتيك در بازار ٥٣ ميليون تومان و نوع دنده‌اي اين خودرو ٤٦ ميليون و ٧٠٠ هزار تومان است و ساندرو استپ‌وي نيز با قيمت ٦٢ ميليون تومان در بازار عرضه مي‌شود. در مورد قيمت تندر٩٠ نيز بايد به نرخ ٤٠ ميليون توماني مدل E٢ در بازار اشاره كنيم كه نسبت به هفته پيش ٢ ميليون تومان كاهش داشته است. قيمت تندر٩٠ دنده اتوماتيك نيز با كاهش ٧٠٠ هزار توماني در بازار به ٤٨ ميليون و ٣٠٠ هزار تومان رسيده است.

اعتماد
کد N1680463

وبگردی