آفتاب

کارنامه موفق بنادر هرمزگان در نوروز

کارنامه موفق بنادر هرمزگان در نوروز

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گزارشی از اقدامات صورت گرفته در طرح نوروزی سال 96 ساماندهی سفرهای دریایی در این استان را تشریح کرد. به ...

دنیای اقتصاد– بندرعباس:مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گزارشی از اقدامات صورت گرفته در طرح نوروزی سال 96 ساماندهی سفرهای دریایی در این استان را تشریح کرد. به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، الله مراد عفیفی‌پور ضمن اشاره به اینکه طی سال‌های اخیر هرمزگان به‌عنوان پايتخت مسافرت‌هاي دريايي كشور معرفي شده است، اظهار کرد: همه ساله بيشترين تردد دريايي میهمانان نوروزی به جزایر خلیج‌فارس و مقاصد گردشگری ساحلی در اين استان صورت مي‌گیرد.

وی افزود: بر همین اساس اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با تشكيل ستادي تحت‌عنوان ستاد تسهيل سفرهاي دريايي استان متشكل از كارگروه هاي تخصصي اقدام به تدوين و اجرای برنامه هايي نظام مند کرد که اقدامات آن در سه بخش قبل، حین اجرای طرح و پس از اجرای آن دسته بندی می‌شود.عفیفی‌پور اقدامات صورت گرفته قبل از آغاز طرح نوروزی را ارائه مباحث ايمني درمدارس استان به دانش آموزان با هدف اشاعه فرهنگ ايمني و صيانت ازدريا، آموزش خدمه شناورها در مواجهه با شرايط اضطرار و آموزش همياران ناجي متشکل از نیروهای بومی و مردمی منطقه برشمرد كه به شكل داوطلبانه در طول سال با اداره كل بنادر همكاري مي‌کنند. وی اضافه کرد: همچنین برای ارزیابی میزان آمادگی نیروها و دستگاه‌های خدمات‌رسان، سه مانور جست‌وجو و نجات دريايي با مشاركت ارگان‌هاي همکار در محدوده آب‌هاي
بندرعباس – قشم، بندر لنگه و همچنین جزيره كيش برگزار شد. مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان چاپ بيش از 20هزار نسخه بروشور ايمني، تهيه و پخش فيلم آموزشی و معرفي جاذبه‌هاي گردشگري جزاير درشناورها، چاپ شعارهاي ايمني در نشريات محلي استان، نصب بنر و بيلبوردهاي متعدد در بنادر حاوي شعارهاي ايمني و معرفي مسیرهای مجاز مسافري و همچنین استقرار مهمانداران زن روی شناورها را برای نخستین‌بار از دیگر اقدامات صورت گرفته برشمرد. به گفته عفیفی‌پور، استقرار استودیوی پخش راديو دريا در پايانه مسافري شهيد حقاني با هدف معرفي آداب، رسوم، جاذبه‌هاي گردشگري و مسیرهای دریایی استان، معرفي سخنگويان حوزه دريايي استان به‌منظور ارتباط مستقيم در هرساعت از شبانه‌روز با توجه به تغييرات جوي، حضور مسوولان در برنامه تلویزيوني گفت‌وگوی ويژه خبري و برنامه راديويي مردم و مسوولان به‌منظور ارائه گزارش از دیگر اقداماتي بوده كه به‌منظور اطلاع‌رسانی مباحث مربوط به سفرهاي دريايي از سوي اين اداره كل صورت پذيرفته است.

رئیس کمیته حمل‌ونقل دریایی ستاد خدمات سفر استان هرمزگان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حين اجراي طرح نوروزی نیز خاطرنشان کرد: افتتاح دفتر مرکزی ستاد تسهيل سفرهاي دريايي استان با حضور مسوولان و استقبال از ميهمانان نوروزي با اهدای شاخه گل و شيريني در نخستین ساعت پس از تحویل سال از این موارد است. وی از استقرار بیش از 20 غواص در بنادر ملکی، غیرملکی و اسکله‌های گردشگری استان سخن به میان آورد و ادامه داد: استقرار یک فروند شناور فرمانده در صحنه در چهار مایلی جزیره قشم با هدف پایش مسیر و استعلام شرایط حاکم بر دریا به‌صورت شبانه‌روزی و پایش لحظه به لحظه مسیرهای تردد از سوی مرکز کنترل ترافیک دریایی(VTS) نیز در حین اجرای طرح انجام شد.

عفیفی‌پور خاطرنشان کرد: در ايام اجرای طرح، مصاحبه هاي متعددی با بخش خبر سیمای مركز خليج فارس و اطلاع‌رساني از نحوه فروش اینترنتی بليت شناورها و همچنین ارتباط زنده روزی دو بار با برنامه راديويي «چري ويري بهار» و ارائه آمار سفرها و اطلاع رساني از شرايط جوي حاكم بر دريا صورت گرفت.  این مقام مسوول اضافه کرد: مسوولان ستاد به شكل مستمر از بنادر مسافري و گردشگري مرکز، شرق و غرب استان بازديد ميداني داشتند تا نحوه خدمات رسانی به میهمانان نوروزی از نزدیک مورد ارزیابی و پایش قرار گیرد.

کد N1680347

وبگردی