آفتاب

مراسم روز ارتش در سفارت ایران در آنکارا برگزار شد

مراسم روز ارتش در سفارت ایران در آنکارا برگزار شد

سفیر ایران در ترکیه از برگزاری مراسم روز ارتش در سفارت ایران در آنکارا خبر داد.

به گزارش ایلنا، این مراسم با حضور محمدابراهیم طاهریان فرد سفیر و  مسئولان و کارکنان نهادها و نمایندگی های جمهوری اسلامی ایرن در ترکیه در محل سفارت ایران در آنکارا برگزار شد.

سفیر ایران در ترکیه در این مراسم وجود نهاد ارتش در کنار نهاد سیاسی را به عنوان یکی از نهادهای تضمین کننده امنیت کشور لازم و ضروری خواند و گفت: جمهوری اسلامی ایران امروز در منطقه در وضعیتی قرار دارد که ثبات و امنیت آن زبان زد همه است.

وی با اشاره به این که ایران در چندین قرن  گذشته هیچ تجاوزی را به کشورهای دیگر در کارنامه اش نداشته است تصریح نمود: آنچه در کارنامه جمهوری اسلامی ایران وجود دارد، دفاع مقدس هشت ساله است که در آن دوران نقش نیروهای مسلح و به خصوص دلاورمردان ارتش برجسته بود و همه نظامیان در کنار آحاد ملت توانستند از کشور خودشان دفاع کنند به طوری که امروز حتی یک وجب از مرزهای ایران اسلامی در دست دیگران نیست وحتی یک وجب  کم و زیاد نشده است.

وی وضعیت ایران در منطقه خاورمیانه را مطلوب دانست و اضافه کرد

وی افزود: ظرفیت های بالا و دستاوردهای نوین عرصه دفاعی ایران روز به روز وضعیت ما را بهبود بخشیده و  به بالاترین فناوری روز مجهز شده ایم . این دستاوردها در سایه همت نیروهای دفاعی ایران به دست آمده است.

سفیر ایران گفت: امتیاز این وضعیت این است که ما از آن برای ثبات در منطقه استفاده می کنیم و قصد و جایگاه ایران در منطقه و در دنیا دفاعی است.

وی با اشاره به نمایش بخشی از توانمندی دفاعی ایران در رژه روز ارتش افزود: ما همه این دستاوردها را تنها برای دفاع و تثبیت امنیت منطقه به کار می گیریم.

وی افزود : در دوره دفاع مقدس هشت ساله هم نشان داده ایم که  از این ظرفیت ها در راستای  دفاع از ایران استفاده نموده ایم .

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه، بهره گیری از ظرفیت دفاعی و نظامی ایران برای توسعه را وجهی دیگر از توانمندی های جمهوری اسلامی ایران ارزیابی نمود .

طاهریان با اشاره به اینکه وابستگی نظامی سفارت ایران در ترکیه یکی از قدیمی ترین وابستگی های نظامی در خارج از کشور است ، گفت: این امر نشان دهنده اهمیت جایگاه ترکیه برای کشور ماست.

وی کارنامه وابستگی نظامی کشورمان در ترکیه را موفق و درخشان ارزیابی کرد و افزود: وابستگی نظامی ایران در ترکیه در کنار سایر ارکان های موجود در سفارت از همه ظرفیت های موجود در جهت تقویت بنیه دفاعی کشور و در راستای توسعه روابط با کشور ترکیه در همه زمینه ها استفاده می کند.

در این مراسم کتاب "در کمین گل سرخ" که در باره زندگی نامه شهید امیر سپهبد صیاد شیرازی توسط معاونت اطلاعات ارتش جمهوری اسلامی ایران تهیه و منتشر شده است، به سفیر جمهوری اسلامی ایران اهدا شد.

کد N1680305

وبگردی