آفتاب

صدور مجوز ۶۰ هزار طرح صنعتی در کشور/ اشتغالزایی ۴۵۴ هزار نفری

صدور مجوز ۶۰ هزار طرح صنعتی در کشور/ اشتغالزایی ۴۵۴ هزار نفری

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: مجوز ۶۰ هزار طرح صنعتی در کشور صادر شده که‌ زمینه‌ اشتغال جدید برای ۴۵۴ هزار نفر را فراهم می‌کند.

به گزارش ایلنا، علی یزدانی پس از بازدید از شهرک صنعتی راوند در شهرستان کاشان با بیان‌ اینکه مجوز ۶۰ هزار‌ طرح صنعتی توسط سرمایه‌گذاران اخذ شده، اعلام کرد: بالغ بر ۱۴ هزار طرح صنعتی هم‌اکنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و امیدواریم امسال به چرخه تولید وارد شوند.

 معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن‌ بازدید از شهرک صنعتی راوند در شهرستان کاشان با بیان اینکه  با راه‌اندازی این طرح‌های صنعتی، زمینه اشتغال جدید ۴۵۴ هزار فرصت شغلی فراهم می‌شود، خاطرنشان کرد: دولت‌یازدهم موفق شد ۳۴۰۰ واحد تعطیل شده را به چرخه تولید بازگرداند که عملکرد سال ۹۵ در این خصوص ۱۱۰۰ واحد بوده است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران یکی از سیاست‌های حمایتی سازمان را طرح رونق و حمایت از بنگاه‌های تولیدی عنوان کرد و از استمرار اجرای آن در سال‌جاری خبرداد و افزود: در قالب طرح رونق ۲۴ هزار و ۷۳۱ واحد و طرح صنعتی موفق شدند بیش از ۱۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای رفع نقدینگی دریافت کنند.

یزدانی تصریح کرد: همچنین سال گذشته بیش از ۴۰۳۱ قرارداد سرمایه‌گذاری جدید در این سازمان ثبت شد که به نسبت سال ماقبل آن ۱۲ درصد به لحاظ آماری و ۱۹ درصد به لحاظ ارزش سرمایه‌گذاری رشد داشت.

 وی  یکی از سیاست‌های حمایتی این سازمان را ایجاد مشوق‌هایی برای تولیدکنندگان برشمرد و گفت: امسال در اکثر شهرک‌های صنعتی رشد قیمت حق انتفاع زمین نخواهیم داشت و در شهرک‌هایی که تقاضای بیشتری دارند به‌میزان نرخ تورم افزایش قیمت در کنار مشوق‌های مختلف حمایتی خواهیم داشت.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بخشودگی جرائم تولیدکنندگانی که به این سازمان بدهکار بودند را از دیگر مشوق‌های حمایتی توصیف کرد و افزود:‌ سال گذشته بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان از بدهی تولیدکنندگان تا ۹۰ درصد مشمول بخشودگی شد.

یزدانی در پایان خاطرنشان کرد: در ارزیابی‌های صورت گرفته این سازمان، ۶۰ درصد معضل تعطیلی واحدهای صنعتی مشکل نقدینگی بوده که با سیاست‌های حمایتی این سازمان و ایجاد رونق و ارایه تسهیلات سعی بر رفع موانع و مشکلات هستیم که با ادامه این سیاست‌ها در سال‌جدید شاهد تکمیل اقدامات سال گذشته خواهیم بود.

گفتنی است، امروز تصفیه‌خانه شهرک‌صنعتی راوند با حضور سایر مسئولان استانی افتتاح شد.

کد N1680246

وبگردی