آفتاب

نمایش دستاوردهای پژوهشی دانش آموزی در 20 رشته علمی

نمایش دستاوردهای پژوهشی دانش آموزی در 20 رشته علمی

تهران- ایرنا- اولین نمایشگاه ملی دستاوردهای پژوهشی دانش آموزان کشور و چهارمین جشنواره علمی و پژوهشی پژوهش‌سراهای شهر تهران در اردیبهشت ماه به میزبانی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می شود.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، مدیر پژوهش‌سراهای دانش آموزی اداره کل اموزش و پرورش شهر تهران در خصوص «اولین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دانش آموزان کشور و چهارمین جشنواره علمی و پژوهشی پژوهش‌سراهای شهر تهران» گفت: این جشنواره برای اولین بار در کشور به صورت ملی در دانشگاه امیرکبیر برگزار می شود.
محمدعلی دشتی پور با بیان این که حدود 20 رشته علوم علمی نوین در این جشنواره مورد بررسی قرار می گیرد، خاطرنشان کرد: سلول های بنیادی، هوافضا، نانو، خلاقیت، کارآفرینی، کارگاه های آموزشی، قرآن پژوهشی، زیست فناوری، ادبیات و هنر، مکاترونیک، گیاهان دارویی، محیط زیست، رباتیک، برنامه نویسی، نجوم، پل مجازی و تولید بازی های رایانه ای از جمله این رشته ها به شمار می رود.
وی معرفی آثار دانش آموزان نخبه و پژوهشگر از سراسر کشور و حمایت علمی و صنعتی از ایده ها، طرح ها و آثار برگزیده را از مهم ترین اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد.
دشتی پور با بیان این که 30 غرفه در اختیار 30 استان قرار می گیرد تا برگزیدگان آثار علمی پژوهشی تایید شده عرضه شود، گفت: فن بازار، کارگاه آموزشی، تور علمی و شو (نمایش) علمی در قالب این جشنواره برگزار خواهد شد.
وی افزود: هدف از برگزاری این جشنواره تحول بنیادی و تربیت افراد نخبه و خلاق است، از همین رو به شدت علاقمندیم فضایی به وجود آوریم که از رویکرد کنکور محور به پژوهش محور حرکت کنیم.
وی با بیان این که در پایان این جشنواره مدارکی به دانش آموزان اعطا می شود، ابراز امیدواری کرد که به این طریق، دانش آموزان بدون کنکور جذب دانشگاه ها شوند زیرا در این صورت نظام آموزش و پرورش تحت تاثیر قرار می گیرد و فضای پژوهش محوری در کشور تقویت خواهد شد.
نمایشگاه ملی و جشنواره علمی و پژوهشی پژوهش سراهای دانش آموزی، روزهای سوم و چهارم اردیبهشت ماه برگزار می شود و ساعت بازدید از نمایشگاه، 9 صبح تا 16 خواهد بود.
علمی**1055**
خبرنگار : زینب کارگر **انتشار: زهره محتشمی پور
برای اطلاع از اخبار متنوع علمی و فناوری، با کانال علمی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
irnaelm@
https://telegram.me
کد N1680214

وبگردی