آفتاب
در سال 96

برای اشتغال 130 هزار نفر در شهرک های صنعتی کشور برنامه ریزی شده است

برای اشتغال 130 هزار نفر در شهرک های صنعتی کشور برنامه ریزی شده است

کاشان-ایرنا - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران از برنامه ریزی برای اشتغال جدید بیش از 130 هزار نفر در شهرک های صنعتی کشور در سال 96 خبر داد.

به گزارش ایرنا، علی یزدانی روز سه شنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری آران و بیدگل در محل هیات امنای شهرک صنعتی سلیمان صباحی این شهرستان افزود: در حوزه اصناف هم برنامه ریزی برای اشتغال جدید بیش از 300 هزار نفر پیش بینی شده است.
وی اضافه کرد: اگر با برنامه ریزی انجام شده 50 درصد بنگاه های تولیدی و صنفی هر یک با تسهیل فرآیندها، یک شغل جدید ایجاد کنند، تمام این تعهدات اشتغال محقق خواهد شد.
وی تصریح کرد: در سال 96 که به فرموده رهبر فرزانه انقلاب با نام 'اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال' مزین شده است همه باید در جهت بهبود وضعیت تولید و ایجاد اشتغال بیش از گذشته تلاش کنند.
مدیرعامل صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با تاکید بر ادامه اجرای برنامه های ستاد اقتصاد مقاومتی در سال 96 افزود: باید بستر لازم برای حضور سرمایه‌ گذاران در شهرک ها و نواحی صنعتی و ایجاد اشتغال پایدار در این مناطق فراهم شود.
یزدانی تصریح کرد: برنامه های گسترده ای در سالجاری برای تحرک و تسریع در حوزه اشتغال و تولید توسط دولت تدارک دیده شده و وزارت صنعت، معدن و تجارت، سیاست های لازم را در این پیوند تدوین کرده است.
وی با بیان اقدامات گسترده دولت در حوزه تولید و اشتغال گفت: در ماه جاری فقط 10 تصفیه خانه با ظرفیت بسیار بالا در شهرک های صنعتی به بهره برداری رسید و اقدام های اساسی دیگری نیز در حال انجام است.
وی با اشاره به این که در شرایط فعلی با تعداد زیادی از بیکاران تحصیل کرده مواجهیم، اظهار داشت: سیاست های اقتصاد مقاومتی باید مورد توجه همه از مردم و سرمایه گذاران گرفته تا دولتمردان، قوه قضاییه و صدا و سیما قرار گیرد و همه، تمام تلاش خود را برای اجرای آن بکار بندند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به همراه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت و رئیس شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان در سفر یکروزه به شهرستان آران و بیدگل ضمن بازدید از شهرک های صنعتی، در جلسه مشترکی با صاحبان صنایع این شهرستان به بررسی مشکلات حوزه تولید و اشتغال پرداختند.
شهرستان آران و بیدگل با تولید 45 میلیون مترمربع فرش ماشینی که 50 درصد تولید فرش ماشینی کشور را تشکیل می دهد، رتبه نخست تولید فرش کشور را داراست.
مرکز شهرستان آران و بیدگل با 600 کارخانه فرش ماشینی و یکصد هزار نفر جمعیت در شمالی ترین نقطه استان اصفهان، در شش کیلومتری شهرستان کاشان و 215 کیلومتری مرکز استان اصفهان قرار دارد.
7408/7472/6027 * خبرنگار: حسین منصوری فر* انتشار: شکراللهی
کد N1680188

وبگردی