آفتاب

خانه کارگر افرادی که دل‌شان برای جامعه کارگری می‌سوزد را انتخاب خواهد کرد

خانه کارگر افرادی که دل‌شان برای جامعه کارگری می‌سوزد را انتخاب خواهد کرد

ایلنا: دبیرخانه کارگر شهرستان‌های لامرد و مهر گفت: خانه کارگر افرادی که دل‌شان برای جامعه کارگری می‌سوزد و نه به دنبال منافع خود هستند را به عنوان کاندیداهای مورد حمایت خود انتخاب خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از لامرد، عبدالرضا روحی در دومین نشست ستاد هفته کارگر شهرستان لامرد، افزود: اولین نشست ستاد هفته کارگر شهرستان، اسفند سال گذشته در محل خانه کارگر برگزار شد و کارهای اجرایی ستاد از همان موقع آغاز شد و فرم معرفی کارگران نمونه برای تمامی شرکت‌ها و نهادهای کارگری ارسال شد.

وی ضمن تقدیر از همکاری مدیران در معرفی کارگران نمونه، گفت: مدیران محترم، تمامی کارگران نمونه خود را تا قبل از پنجم اردیبهشت به خانه کارگر ارسال کنند تا اعلام برنامه ها قبل از پنجم اردیبهشت انجام شود.

رئیس ستاد هفته کارگر شهرستان لامرد ادامه داد: سال گذشته برنامه های شاخصی از جمله راهپیمایی کارگران برای اولین مرتبه در شهرستان و جشن تجلیل از کارگران نمونه برگزار شد و امسال هم برنامه هایی تهیه شده است که پس از نهایی شدن برنامه ها به شرکت ها اعلام خواهد شد.

روحی خواستار برگزاری راهپیمایی روز کارگر در شهرستان شد و گفت: درخواست راهپیمایی را بصورت مکتوب به فرمانداری محترم ارسال خواهیم کرد و سپس نتیجه را به کارگران اعلام می کنیم.

وی تصریح کرد: جامعه کارگری مصرانه بر مطالبه بازپسگیری لایحه اصلاح قانون کار ایستاده است چرا که این لایحه بطور یک جانبه ارائه شده و حمایت های حداقلی را هم از جامعه کارگری سلب می کند و این موضوع از سوی شورای مرکزی خانه کارگر و تشکل های کارگری در حال پیگیری است تا این لایحه بطور کامل متوقف شود.

این فعال کارگری در استان فارس بیان کرد: کمیسیون کارگری فرمانداری شهرستان غیرفعال شده و ما تقاضا داریم که این کمیسیون فعال شود تا مطالبات جامعه کارگری در این کمیسیون مطرح و پیگیری شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امسال دو انتخابات مهم ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا را در پیش رو داریم که کارگران همانطور که آقای محجوب دبیرکل محترم خانه کارگر هم تاکید دارند نسبت به این دو انتخابات بی تفاوت نخواهند بود و مثل همیشه حضوری پرشور خواهند داشت و خانه کارگر افرادی که دلشان برای جامعه کارگری می سوزد و نه به دنبال منافع خود هستند را به عنوان کاندیداهای مورد حمایت خود انتخاب خواهد کرد.

وی با بیان اینکه چرا می گوییم تشکیلات خانه کارگر شهرستان های لامرد و مهر قدرتمند است؟ گفت: 20 هزار خانواده کارگری از خانه کارگر خدمات رفاهی،آموزشی، بیمه ای و درمانی دریافت می‌کنند که حدود 100 دانشجو در مرکز علمی کاربردی خانه کارگر در سه رشته کاردانی و کارشناسی و حدود 60 فرزند خانواده کارگری در مهد قرآنی و پیش دبستانی نگین شهر وابسته به تشکیلات دارالقرآن خانه کارگر از خدمات آموزشی این تشکیلات بهره مند شده اند.

روحی از توزیع 1124 سیم کارت رایگان رایتل در میان اعضای خانه کارگر این شهرستان‌ها خبر داد و گفت: 1500 عضو خانواده کارگری تشکیلات خانه کارگر لامرد و مهر از مجتمع های رفاهی خانه کارگر با تمامی امکانات در شهرهای شیراز، مشهد، اصفهان، چمخاله، بندرعباس، قشم و ... استفاده کرده اند و همچنین 2500 نفر در چند سال اخیر فعالیت خانه کارگر از خدمات آموزش های کوتاه مدت در رشته های کامپیوتر، زبان، هنری و ... استفاده کرده اند و امسال افتتاح مرکز آموزش های کوتاه مدت بخش اشکنان را خواهیم داشت.

کد N1680171

وبگردی