آفتاب

بیکاری 53 کارگر در ناحیه صنعتی نیرایی لامرد

بیکاری 53 کارگر در ناحیه صنعتی نیرایی لامرد

ایلنا: رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی لامرد از بیکاری 53 کارگر در ناحیه صنعتی نیرایی لامرد خبر داد.

به گزارش ایلنا، دومین نشست هماهنگی ستاد بزرگداشت هفته کارگر شهرستان لامرد با حضور شرکت‌ها و نهادهای کارگر در محل سالن شهید جنگ آور فرمانداری لامرد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از لامرد، محمود قائدی فرد در این نشست ضمن تقدیر از زحمات خانه کارگر در برگزاری نشست هفته کارگر گفت: قطعاً مسئولان گذشته اداره کار شهرستان هم پیگیر سرانجام رسیدن استخر سرپوشیده کارگری بوده اند و پس از اینکه در این اداره مشغول شدم هم این موضوع را پیگیری کردم در عین حال که دو درصد نفت و گاز هم سالانه به این پروژه اختصاص دادند اما برای اتمام کار کافی نبوده است.

وی افزود: استخر سرپوشیده کارگری شهرستان لامرد حدود 80 درصد پیشرفت داشته است و 430 میلیون تومان باید پیمانکار بگیرد که پروژه را تحویل دهد و 150 میلیون هم دوباره هزینه کنیم تا پروژه قابل استفاده باشد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی لامرد ادامه داد: پیمانکار 45 میلیون تومان 28 اردیبهشت دریافت کرده و با همکاری آبفای شهری ، استخر آبگیری و امتحان شده است اما استخر مشکلات فنی دارد و در حال حاضر قابل استفاده برای عموم نیست چرا که کمترین عمق استخر 140 سانتی متر و تقریبا یک شهروند 180 سانتی می تواند شنا کند.

وی اضافه کرد: اگر آب استخر کم کنیم آلودگی های زیادی دارد چرا که دو سالی یکبار آب استخر قابل تعویض است و مسئولیت راه‌اندازی استخر را پس از رفع تمامی مشکلات برعهده می گیرم.

قائدی فرد ادامه داد: 53 کارگر در ناحیه صنعتی نیرایی لامرد بیکار شده اند و نرخ بیکاری این شهرستان از نرخ بیکاری استان فارس هم بالاتر است.

در ادامه محمد احمدی دبیر حزب اسلامی کار لامرد و مهر گفت: برگزاری کلاسهای قانون کار برای کارگران و کارفرمایان کمک بسیاری زیادی به کاهش اختلافات کارگر و کارفرما می کند و لازم است در این زمینه متولیان مرتبط با تشکیلات کارگری و کارفرمایی اقداماتی انجام دهند.

در پایان خلیل پرسته مدیر کار و خدمات اشتغال منطقه ویژه اقتصادی لامرد گفت: روز جهانی کارگر در تمامی جهان با اعتراض برگزار می شود اما در کشور ایران، جشن تجلیل از کارگران همراه با بیان مطالبات کارگری و احترام به مقام کارگر برگزار می شود.

کد N1680170

وبگردی