آفتاب

تقویت بینه دفاعی و نظامی از اهداف دولت یازدهم بود

تقویت بینه دفاعی و نظامی از اهداف دولت یازدهم بود

رئیس جمهوری تاکید کرد: دولت یازدهم مفتخر است از روز اول یکی از اهداف بلندش تقویت بینه دفاعی و نظامی ایران بود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی در مراسم بزرگداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: روز ارتش جمهوری اسلامی به معنای یادآوری ایثار و فداکاری دلاورمردان ارتش در طول هشت سال دفاع مقدس و پاسداری آنها از مرز و بوم این کشور در قریب به ۳۰ سال بعد از آن دوران است.

او با بیان اینکه از ارتش همواره بعد از انقلاب اسلامی در تاریخ ایران و جهان و در منطقه با نیکی و عظمت یاد می‌شود، اظهار داشت: برخی از ارتش‌های دنیا نامشان یادآور دخالت در امور داخلی کشورهای دیگر، نسل‌کشی و حمایت از تروریسم، بی‌اعتنایی به نظرات ملت و قانون است اما ارتش جمهوری اسلامی یادآور نظم و انضباط و ایمان و دفاع مشروع از سرزمین مقدس ایران و حرکت در چارچوب قانون و منافع و مصالح ملی است.

رئیس شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه ارتش آزمون خود را در هشت سال دفاع مقدس پس داد، تصریح کرد: هیچ عملیات بزرگی در هشت سال دفاع مقدس نمی‌یابید که از حرکت پرواز هواپیماهای نیروی هوایی ارتش برای رساندن مهمات، تجهیزات و سلاح از مناطق دوردست جهان بری باشد. هیچ عملیاتی در دفاع مقدس نمی‌بینید که قبل از عملیات، پرواز آر.اف۴ را در آن منطقه شاهد نبوده باشیم و با تحلیل عکس‌های این هواپیما بود که طراحی نظامی و عملیاتی ما تکمیل می‌شد.

روحانی افزود: هیچ عملیاتی در دفاع مقدس نمی‌بینید مگر آنکه پشتیبانی هواپیماهای نیروی هوایی ارتش، توپخانه نیروی زمینی ارتش و زرهی نیروی زمینی و هوانیروز ارتش باشد. هیچ عملیات نظامی در دفاع مقدس را نمی‌بنیم که وحدت ارتش، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی را مشاهده نکرده باشیم.

او با بیان اینکه ارتش با فداکاری و ایثار به وظایف خود در قانون اساسی به خوبی عمل کرد، خاطرنشان کرد: طبق قانون اساسی ارتش پاسداری از استقلال کشور، تمامیت ارضی کشور و نظام جمهوری اسلامی را برعهده دارد. حفظ نظام، حراست از تمامیت ارضی ایران عزیز و استقلال کشور به صراحت قانون اساسی بر دوش ارتش است.

رئیس جمهور با اشاره به توان امروز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در شرایط کنونی ابراز داشت: امروز در مقایسه با دوران دفاع مقدس، نیروی زمینی، هوایی و دریایی ارتش و پدافند هوایی در کنار سپاه پاسدارن قدرتمند و بسیج دلاور و نیروی انتظامی، قدرت نظامی هوشمند ما با دوران هشت ساله دفاع مقدس قابل مقاسیه نیست.

روحانی با بیان اینکه روزی نمی‌گذرد مگر آنکه ابتکار نیروهای مسلح و صنعت دفاعی ما در میدان جدید و تجهیزات و ابتکاری نو داشته باشند و این مساله ما را قدرتمندتر از روز گذشته می‌سازد، عنوان کرد: دولت یازدهم مفتخر است از روز اول یکی از اهداف بلندش تقویت بینه دفاعی نظامی ایران بود.

ادامه دارد...

کد N1679825

وبگردی