آفتاب

نماینده مجلس: برای توسعه اقتصادی باید نگرش به سرمایه گذاری تغییر کند

نماینده مجلس: برای توسعه اقتصادی باید نگرش به سرمایه گذاری تغییر کند

شهرری ـ ایرنا ـ نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برای توسعه اقتصادی کشور و بهره برداری از تبعات این توسعه از جمله تولید و اشتغال باید نگرش به سرمایه گذاری در کشور تغییر کرده و اصلاح شود.

به گزارش ایرنا، عبدالرضا هاشم زایی روز دوشنبه در شورای اداری شهرستان ری افزود: توجه به سرمایه گذاری باید از حالت شعاری خارج شده و یک ارزش محسوب شود و از زالو صفت خواندن و دادن سایر عنوان های مشابه به افراد سرمایه گذار پرهیز شود.
وی گفت: اگر سرمایه گذاری مناسب در کشور انجام شود شرایط ایران در منطقه عوض شده و در آن صورت است که با اتکا به امنیت پایداری که در کشور ایجاد شده است می توانیم از همه ظرفیت های بالقوه کشور بهره برداری کرده و آن را بالفعل کنیم.
هاشم زایی با بیان اینکه نفت، معادن مختلف، نیروی انسانی جوان و اتحاد و همبستگی ملت ایران از جمله ظرفیت های بالفعل کشور هستند، افزود: با وجود تلاش دولت یازدهم و عبور از بحران تحریم ها هنوز شرایط سرمایه گذاری در کشور به صورت کامل فراهم نشده است.
وی گفت: دولت روحانی موفق شد با برجام کشور را که در بحران تحریم ها گرفتار شده بود ، نجات دهد و البته برجام تصمیم کلان نظام بود و فقط خواست دولت یازدهم نبود که آن را دستاویز حمله به دولت یازدهم قرار دهیم.
هاشم زایی گفت: ایران باید در جامعه جهانی حضوری فعال داشته باشد و دیوار کشیدن به دور کشور فایده ای ندارد.
وی بهره برداری از ظرفیت ارتباطات جهانی برای توسعه کشور را مهم ارزیابی کرد و افزود: یکی از ثمرات برجام توسعه حمل ونقل کشور و بهره برداری از ظرفیت فرودگاه های کشور است که امروز طی کردن مسیر آن آغاز شده است.
هاشم زایی با اشاره به شرایط شهرستان ری در استان تهران گفت: این شهرستان نیازمند توسعه بیشتر است و قرار گرفتن فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) در حوزه استحفاظی آن یک فرصت بی نظیر برای این منطقه است.
اولین نشست شورای اداری شهرستان ری در سالجاری با حضور هاشم زایی و علیجانی زمانی نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی، جمالی پور فرماندار ویژه شهرستان ری، معاونان فرماندار، روسای ادارات، بخشداران، دهیاران، شهرداران و ائمه جمعه این شهرستان در شهرک فرودگاهی امام خمینی(ره) برگزار شد.
6139/1772
خبرنگار: محمد بیدارمنش **انتشار: مجید ملازاده
کد N1679527

وبگردی