آفتاب

100 مجتمع خدمات رفاهی از مرزهای کشور تا مشهد ساخته می شود

100 مجتمع خدمات رفاهی از مرزهای کشور تا مشهد ساخته می شود

مشهد - ایرنا - استاندار خراسان رضوی گفت : 100 مجتمع خدمات رفاهی در جاده هایی که مرزهای ورودی کشور را به مشهد مقدس وصل می کنند،‌ ساخته می شود.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علیرضا رشیدیان در سومین نشست کمیته کارشناسی کارگروه ملی زیارت افزود : این اقدام به منظور ارتقاء سطح خدمت رسانی به زائران با کمک آستان قدس رضوی، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، وزارت راه و شهرسازی و استان های مرتبط انجام می شود.
دبیر کارگروه ملی زیارت همچنین از احیا و بازسازی 14 مکان تاریخی و فرهنگی در محدوده پیرامونی حرم مطهر رضوی با مساعدت وزارت راه و شهرسازی و سازمان میراث فرهنگی در سال جاری به منظور ترویج فرهنگ زیارت خبر داد.
استاندار خراسان رضوی بر لزوم تبیین جایگاه بخش خصوصی و خیران برای سرمایه گذاری در حوزه زیارت و حمایت دستگاه های اجرایی بویژه از پروژه های تعریف شده در سند جامع کمی و کیفی زیارت، تاکید کرد.
وی گفت: باید دیپلماسی زیارت به عنوان حلقه تکمیل کننده تعاملات بین المللی جهان اسلام، مبنای عمل در ارتباط با کشورهای اسلامی قرار گیرد.
در این نشست که معاونان زیارت استانداری های خراسان رضوی، قم، فارس و نمایندگان اعضای اصلی کارگروه ملی زیارت نیز حضور داشتند، ضمن ارائه آخرین اصلاحات پیش نویس شیوه نامه کمیته کارشناسی و کارگروه ملی زیارت و با اعمال نظرات حاضران، با ارسال آن به کارگروه ملی برای تصویب نهایی موافقت شد.
همچنین سند پیشنهادی منشور جامع زیارت بررسی و مقرر شد بخش ملی، استانی و دستگاهی آن توسط دبیرخانه با همکاری اعضای مربوطه تدوین شود و استان های فارس و قم نیز مبتنی بر آن و بر اساس شرایط و ضوابط اختصاصی خود نسبت به تهیه برنامه جامع شامل پروژه ها و برنامه های اجرایی اقدام کنند.
پیگیری روند اجرای مصوبات نشستهای گذشته کارگروه، پیگیری ابلاغ بودجه زیارت در قانون بودجه سال جاری و بررسی ماده 97 قانون برنامه ششم توسعه کشور پیرامون موضوع زیارت از دیگر موضوعات مطرح شده این نشست بود.
1906/6012 خبرنگار: فاطمه یوسفی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
کد N1679498

وبگردی