آفتاب

ارسال 250 چکیده مقاله به همایش بین المللی نقش ادیان در اخلاق صلح، عفو و دوستی

ارسال 250 چکیده مقاله به همایش بین المللی نقش ادیان در اخلاق صلح، عفو و دوستی

شیراز- ایرنا- دبیر علمی همایش بین المللی نقش ادیان در اخلاق صلح، عفو و دوستی گفت که پس از فراخوان برای برگزاری این همایش، 250 چکیده مقاله به دبیرخانه این گردهمایی ارسال شده است.

به گزارش ایرنا، سعید رحیمیان روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در شیراز افزود: از مجموع این تعداد مقاله، پس از بررسی داوران 60 مقاله آن برای ارائه در این همایش که روزهای دوم و سوم اردیبهشت 96 در شیراز برپا می شود، برگزیده خواهد شد.
وی بیان داشت: بنیان های نظری صلح، عفو و دوستی از منظر ادیان، صلح، عفو و دوستی در تاریخ و سیاست معاصر در خاورمیانه، نقش ادیان، جلوه های صلح گستری ادیان در هنر، معماری و ادبیات، صلح، عفو و دوستی در توسعه سلامت و حفظ محیط زیست از منظر ادیان از محورهای این همایش به شمار می آید.
او گفت: صلح، عفو و دوستی در روابط اجتماعی، بین المذاهب و بین الملل، نقش رسانه ها و سازمان های غیر دولتی، نقش ادیان در نهادینه سازی صلح، عفو و دوستی در جوامع، حقوق و روابط بین الملل،‌ صلح، عفو و دوستی از منظر رهبران ادیان و اندیشمندان انقلاب اسلامی نیز از دیگر محورهای این همایش بین المللی است.
رئیس مرکز پژوهش های فرهنگ اسلامی دانشگاه شیراز بیان کرد: محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، آیت الله موسوی بجنوردی استاد حوزه و دانشگاه، غلامرضا اعوانی عضو پیوسته فرهنگستان علوم و استاد فلسفه دانشگاه شهید بهشتی، علی اکبر ولایتی رئیس مرکز استراتژیک مجمع تشخص مصلحت نظام، محمدجعفر امیری محلاتی استاد دانشکده مطالعات اسلامی کالج ابرلین ایالات متحده و رئیس اسقف ارامنه در تهران، شماری از سخنرانان این همایش هستند.
رحیمیان ادامه داد: همزمان با برپایی این همایش، فاز نخست موزه صلح در دانشگاه شیراز افتتاح و نمایشگاهی از آثار هنری شامل خطاطی، ‌نقاشی و پوستر با موضوع صلح برگزار خواهد شد.
وی بیان کرد: همچنین مقرر شده روز دوم اردیبهشت ماه به عنوان روز گرامیداشت صلح در دانشگاه شیراز نامگذاری و در زمان برگزاری این همایش، طرح نامگذاری شیراز به عنوان پایتخت صلح ایران و منطقه نیز تقدیم مسئولان شود.
دبیر اجرایی همایش بین المللی نقش ادیان در اخلاق صلح، عفو و دوستی هم بیان داشت: آیین افتتاحیه این همایش روز دوم اردییهشت 96 در سالن مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس واقع در چهارراه حافظیه شیراز با پیام آیت الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید آغاز خواهد شد.
ابراهیم عباسی، با اشاره به اینکه در این همایش 2 روزه 12پنل با موضوع های مختلف برگزار می شود، گفت: جدول برنامه های این همایش در وب سایت آن به نشانی ethicswp.shirazu.ac.ir موجود است.
وی افزود: شرکت در این همایش رایگان است و به شرکت کنندگان گواهی حضور اعطا می شود.
7368 /6118
خبرنگار: حمید رضا خلیقی ** انتشار دهنده: عباسعلی نقی یان
کد N1679449

وبگردی