آفتاب

نمره قبولی دولت یازدهم / ضعف اطلاع رسانی چالش اول

نمره قبولی دولت یازدهم / ضعف اطلاع رسانی چالش اول

ساری - ایرنا - عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت که در ارزیابی عملکرد دولت یازدهم از سوی اصلاح طلبان، این دولت با توجه به تمام نقاط قوت و ضعف ، نمره قبولی گرفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، محمود صادقی عصر روز دوشنبه در نشستی با نمایندگان احزاب و تشکل های اصلاح طلب مازندران در ساری افزود : عملکرد دولت یازدهم را باید با توجه به فرصت ها و تهدیدها و محدودیت هایی که بر سر راه دولت قرار داشت، مورد ارزیابی قرار داد و با این بررسی ما به دولت نمره قبولی دادیم.
وی کاهش 30 درصدی نرخ تورم و تداوم آن در سه سال متوالی و عبور کشور از بحران های مهم سیاسی و اقتصادی را از مهم ترین دستاوردهای دولت یازدهم اعلام کرد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی مهم ترین مشکل دولت را ضعف اطلاع رسانی دانست و علت آن را همراهی نکردن رسانه ملی با دولت تدبیر و امید برشمرد.
صادقی گفت : رسانه ملی در دولت یازدهم نه تنها همراه نبود، بلکه در بسیاری از مواقع به طور محسوس و نامحسوس تخریب دولت را دنبال می کند.
وی اضافه کرد : کارکرد دولت در برخی حوزه ها به خصوص تداوم کاهش نرخ بیکاری در سه سال مداوم در پس از پیروزی انقلاب اسلامی بی سابقه بود.
نایب رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان کشور توضیح داد : کاهش نرخ تورم و رساندن آن به حدود 10 درصد به معنای ارزان شدن کالا و خدمات در این دولت نبوده و بدین معناست که دولت تدبیر و امید توانست جلوی شتاب 40 درصدی گرانی کالا و خدمات را بگیرد و در 10 درصد و یا کمتر نگه دارد.
صادقی اظهارداشت : اگر دولت در حوزه تورم تدبیر نمی کرد و روند کار همانند گذشته ادامه داشت، امروز ما در داخل کشور نیز باید همانند ونزوئلا که یکی از شرکای خارجی ما در دولت نهم و دهم بود، تورم 700 درصدی را تجربه می کردیم.
وی افزود : اگرچه دولت نهم و دهم هم در کشور برخی کارهای خوب انجام داد که باید در جای خودش بیان شود ، ولی برخی تصمیم گیری ها از جمله پرداخت یارانه به ظاهر برای کمک به محرومان به گونه ای پیش رفت که باعث گرانی چندین برابری شد.
نماینده مردم تهران در مجلس از اجرای مسکن مهر بدون ضابطه و با بهره گیری از استقراض 20 ساله از بانک مرکزی در دولت نهم و دهم نیز انتقاد کرد و گفت که با اجرای این طرح تورم 40 درصدی در کشور حاکم شد.
** روحانی نامزد اول و آخر اصلاح طلبان و اعتدال
نائب رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در مورد ثبت نام تعدادی از شخصیت های اصلاح طلب در انتخابات رئیس جمهوری دوازدهم گفت که روحانی نامزد اول و آخر اصلاح طلبان و اعتدال در این انتخابات است و این تصمیم از سوی شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان در یک ماه پیش اخذ شده است.
صادقی افزود : معاون اول رئیس جمهوری نیز بنا به پیشنهاد شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان و با توافق روحانی برای وجود هر گونه احتمال برای مراحل بعدی انتخابات وارد عرصه شد.
وی ادامه داد : سایر دوستان اصلاح طلبی که ثبت نام کردند با تمام احترامی که برای آنها قائلیم بنا به تصمیم شخصی وارد کارزار انتخابات شدند و در فهرست شورای سیاستگذاری قرار ندارند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت : ما به عنوان شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان مخالفتی با ثبت نام برخی شخصیت های اصلاح طلب نداریم و آنها براساس تصمیم شخصی این حق را داشتند که ثبت نام کنند.
خبرنگار : حسین فلاحتی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
6982/1654
کد N1679414

وبگردی