آفتاب

برگزاری سومین کنفرانس بین المللی بازشناسی الگو و تحلیل تصویر ایران در شهرکرد

برگزاری سومین کنفرانس بین المللی بازشناسی الگو و تحلیل تصویر ایران در شهرکرد

شهرکرد- ایرنا- سومین کنفرانس بین المللی بازشناسی الگو و تحلیل تصویر ایران با حضور اعضای هیات علمی و اساتید 26 دانشگاه داخلی و 10 دانشگاه خارجی در دانشگاه شهرکرد برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، دبیر کنفرانس بین المللی بازشناسی الگو و تحلیل تصویر روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران چهارمحال و بختیاری در دانشگاه شهرکرد اظهار کرد: این کنفرانس با حضور 70 شرکت کننده در 35 محور شامل؛ تحلیل تصویر، بازشناسی الگو، شناخت و تشخیص اشیا، رمز وکد نگاری، روش های فازی در پردازش تصویر، پردازش سیگنال های پزشکی، تشخیص حرکت و پردازش ویدئو برگزار می شود.
مریم تقی زاده معرفی توانمندی های استان و بسترسازی برای ایجاد تعامل بیشتر با دانشگاه های معتبر داخلی و خارجی را از اهداف برگزاری این کنفرانس عنوان کرد.
تقی زاده ادامه داد: پردازش تصویر و سیگنال در تمامی زمینه ها کاربرد دارد که بهره گیری در پزشکی و روش های تشخیصی 'ام آر ای' و 'سی تی اسکن'، پردازش تصویر در کنترل ترافیک، هواشناسی، محیط زیست و تست های ورزشی و در رشته های کامپیوتر و برق، محیط زیست، دامپزشکی، کشاورزی ، تربیت بدنی و مخابرات از مهمترین موارد استفاده از این دانش است.
دبیر علمی سومین کنفرانس بین المللی بازشناسی الگو و تحلیل تصویر نیز در این نشست زمان فراخوان ارسال مقاله به دبیرخانه این کنفرانس را آذر تا دی ماه سال گذشته عنوان کرد.
محمد نصیری افزود: در این مدت 425 مقاله انگلیسی و فارسی به دبیرخانه واصل و 110 مقاله از این تعداد برای سخنرانی و ارائه به صورت پوستر پذیرفته شد.
وی بیان کرد: این مقالات از سوی پژوهشگرانی از هشت کشور کانادا، استونی، فرانسه، عراق، ترکیه، ژاپن، اسپانیا و ایرلند و 22 استان نظیر تهران، اصفهان، خراسان رضوی و جنوبی ، سمنان، یزد، سیستان وبلوچستان، کرمان، هرمزگان، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، گلستان، لرستان، مرکزی، کهگیلویه و بویر احمد، گیلان، البرز و آذربایجان شرقی به دبیرخانه این کنفرانس ارسال شده است.
دبیر اجرایی این کنفرانس نیز از همکاری مرکز تحقیقات مخابرات ایران، صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور، شهرداری شهرکرد، شرکت گاز و شرکت توزیع نیروی برق منطقه ای، دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد و پارک علم و فناوری استان در برگزاری این رویداد علمی خبر داد.
محمدعلی محمدی ادامه داد: به منظور ارتباط و تعامل بیشتر بین دانشگاه و صنعت پنج غرفه نمایشگاهی برای معرفی دستاورد شرکت های مهندسی پزشکی کشور و استان همزمان با برگزاری این کنفرانس در دانشگاه شهرکرد برپا می شود.
به گزارش ایرنا، این کنفرانس به همت انجمن پردازش تصویر کشور و گروه برق دانشکده فنی و مهندسی شهرکرد با حضور 2 تن از سخنرانان دانشگاه های فرانسه و ترکیه از چهارشنبه سی ام فروردین ماه جاری به مدت 2روز در دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه شهرکرد برگزار می شود.
کنفرانس های بین المللی بازشناسی الگو و تحلیل تصویر به صورت 2 سالانه، نخست در دانشگاه بیرجند و دومین بار در دانشگاه گیلان برگزار شد.
خبرنگار: شکوفه سلیمانی**انتشار: جهانبخش صفری دهکردی
8125/6021
کد N1679367

وبگردی