آفتاب

رییس کمیسیون عمران مجلس: وزارت نیرو ساخت و ساز در حریم رودخانه ها را جدی بگیرد

رییس کمیسیون عمران مجلس: وزارت نیرو ساخت و ساز در حریم رودخانه ها را جدی بگیرد

تبریز- ایرنا- رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: در چند سال گذشته که درگیر خشکسالی در کشور بودیم بستر رودخانه ها رها شده و ساخت و ساز های غیرکارشناسی و بدون پروانه صادر شده است که وزارت نیرو باید به جد به این موضوع ورود کند.

به گزارش ایرنا، محمد رضا رضایی کوچی روز دوشنبه در نشست مشترک اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و شورای هماهنگی مدیریت بحران آذربایجان شرقی در تبریز افزود: بنا به دستور رئیس مجلس شورای اسلامی در این استان حضور یافته ایم تا علل و عوامل بروز حادثه سیل و نحوه امدادرسانی و خدمات رسانی توسط دستگاه های اجرایی به حادثه دیدگان مورد بررسی قرار گیرد.
وی ادامه داد: از اطلاع رسانی به موقع سازمان هواشناسی تشکر می کنیم که از سال گذشته شاهد این هستیم که بیش از 90 درصد پیش بینی های این سازمان به واقعیت می پیوندد و ضروری است دستگاه های اجرایی به این اطلاعیه ها توجه داشته باشند.
رضایی اظهار کرد: مقرر شده پس از بازدید از وضعیت مناطق آسیب دیده از سیل در آذربایجان شرقی در قالب گزارشی در صحن مجلس اقدامات، نیازها و عوامل بروز حادثه قرائت شود.
وی گفت: هدف این بررسی و قرائت آن در صحن مجلس، جلوگیری و پیشگیری از بروز چنین حوادثی در کشور است.
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: در سال های اخیر در کشور با تغییر اقلیم روبرو هستیم و همزمان با خشکسالی با باران های سیل آسا درگیر هستیم که بسیاری از استان های کشور را درگیر کرده است و این نشان می دهد باید توجه بیشتری به این موضوع شود.
وی ادامه داد: باید قابلیت پذیرش و ظرفیت آب توسط سدها بار دیگر بررسی شود .
رضایی اظهار کرد: فرآیند سنگین و طولانی در تصویب اعتبارات مورد نیاز مدیریت بحران در کشور وجود دارد که باید اعتبارات و اختیارات آن مستقل شود.
به گزارش ایرنا، در جریان سیل اخیر در جنوب آذربایجان شرقی و شهرستان های عجب شیر و آذرشهر 42 تن از اهالی این منطقه جان خود را از دست دادند یا مفقود شدند که که تاکنون جسد 37 تن پیدا شده است.
اعضای کمیسیون عمران مجلس برای بررسی ابعاد و زوایای حادثه وقوع سیل در آذربایجان شرقی به تبریز سفر کرده اند.
خبرنگار: مینا بازگشا**انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
6120/518
کد N1679358

وبگردی