آفتاب

افزایش آمادگی مردم در حوادث با اجرای طرح ملی خادم

افزایش آمادگی مردم در حوادث با اجرای طرح ملی خادم

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران ابراز امیدواری کرد که اجرای طرح ملی خادم (خانواده آماده در مخاطرات) توسط هلال احمر، شاخص آمادگی مردم را در حوادث افزایش دهد.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر؛ محمدمصطفی نجار در نشست بررسی اقدامات دستگاهها در سیل آذربایجان شرقی که امروز در تبریز برگزار شد، در خصوص بالا بردن سطح آمادگی مردم در حوادث، به اجرای طرح ملی خادم توسط جمعیت هلال احمر اشاره کرد.

نجار با بیان اینکه آمادگی مردم کشورمان در حوادث، در وضع مطلوب قرار ندارد، گفت: "هلال احمر به دلیل جایگاهی که در امداد و نجات و آموزش همگانی دارد، طرح خادم (خانواده آماده در مخاطرات) را به منظور افزایش شاخص آمادگی 25 میلیون خانوار ایرانی در حوادث، تا سال 1400 اجرا می کند تا با مراجعه به درب منازل، آمادگی مردم را در حوادث ارتقا دهد."

پیشنهاد طرح ملی مدیریت بحران

در این نشست، محمدرضا رضایی؛ رئیس کمیسیون عمران، سید حسین افضلی؛ عضو کمیسیون عمران، زهرا ساعی؛ نماینده مردم تبریز و عضو کمیسیون اجتماعی و  معصومه آقاپور علیشاهی؛ نماینده مردم شبستر و عضو کمیسیون اقتصاد، ارزیابی مثبتی از امدادرسانی هلال احمر به سیل زدگان آذربایجان شرقی داشتند.

نماینده مردم شبستر ضمن پیشنهاد برای ارائه طرح ملی مدیریت بحران، خواستار اجرای درست چرخه پیشگیری، آمادگی و پاسخگویی شد.

آقاپور از تلاش های امدادگران داوطلب هلال احمر در سیل آذربایجان شرقی قدردانی کرد و گفت: اگر هلال احمر نبود شاید خسارت جانی در چند روستا به بیش از 500 نفر می رسید.

 

کد N1679348

وبگردی