آفتاب
در گفت‌وگو با مهر مطرح شد؛

آئین‌نامه ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای در دست اصلاح و بازنگری است

آئین‌نامه ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای در دست اصلاح و بازنگری است

اراک- دبیر فدراسیون ورزش پهلوانی و زورخانه ای گفت: آئین نامه و مقررات فنی ورزش پهلوانی و زورخانه ای با رویکرد به اخلاق اسلامی و با هدف شفاف سازی و یکسان سازی در دست اصلاح و بازنگری است.

مصطفی مرادی فر در گفت و گو با خبرنگار مهر، در حاشیه جلسه هم اندیشی عوامل فنی، کارشناسان و خبرگان ورزش پهلوانی و زورخانه ای منطقه شش کشور در اراک، اظهار داشت: آیین نامه پیشین پاسخگوی ورزش پهلوانی و زورخانه ای امروز نیست و با وجود اینکه این ورزش سابقه دیرینه در ایران دارد، هنوز صاحب یک آیین نامه مدون و شفاف نیست.

دبیر فدراسیون ورزش پهلوانی و زورخانه ای کشور افزود: در گذشته ورزش پهلوانی و زورخانه ای دارای دو آئین نامه بود، یکی آیین نامه ملی و دیگری بین المللی که هر کدام روش و مقررات  خاص خود را داشت و در برخی مواقع این دوگانگی و پیچیدگی موجب ایجاد مشکل می شد.

مرادی فر بیان داشت: طی رایزنی های صورت گرفته با خبرگان، صاحب نظران و پیشکسوتان ورزش پهلوانی و زورخانه ای، مقرر شد این آئین نامه این ورزش بازنگری، اصلاح و یکسان سازی شود.

وی ادامه داد: در این راستا یک پیش نویس تهیه شد و در اختیار تمامی هیات های ورزش پهلوانی استان ها و خبرگان قرار گرفت تا پس از مطالعه و بازنگری، نظرات اصلاحی خود را ارائه دهند و در نهایت به یک اجماع کارشناسی برسیم.

دبیر فدراسیون ورزش پهلوانی و زورخانه ای کشور با بیان اینکه آیین نامه پیشین بسیار پیچیده بود، افزود: آئین نامه اصلاح شده برای ورزشکاران پهلوانی کشورهایی که به تازگی این ورزش را شروع کرده اند آسان، قابل درک و شفاف است، ضمن اینکه هم تعریف و تبیین حرکات ورزشی خاص این ورزش بیشتر شده و هم فرهنگ آئینی و منشور اخلاقی اسلامی در تدوین آن مدنظر قرار گرفته است.

مرادی فر تصریح کرد: این آئین نامه کاملا ساده و روان تدوین شده و مشکلات آئین نامه قبلی را هم برای ورزشکار و هم برای عوامل فنی و اجرایی خارج شده که امیدواریم به این ترتیب زمینه برای گسترش و ترویج فرهنگ پهلوانی و زورخانه ای در صحنه بین المللی و جهانی فراهم شود.

کد N1679098

وبگردی