آفتاب

سرقت بزرگ خانه یکی از ثروتمندترین تاجران ایران/ چندمیلیارد سرقت شد؟

سرقت بزرگ خانه یکی از ثروتمندترین تاجران ایران/ چندمیلیارد سرقت شد؟

دزدان جوانی که به خانه مجلل یکی از بزرگترین تاجران کشور دستبرد زده و بیش ازدوونیم میلیارد تومان طلا، جواهر و ارز خارجی به سرقت برده بودند، صبح دیروز به همراه مالخر در شعبه هشتم دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شدند.

31 شهریور سال گذشته مأموران پلیس درجریان سرقت از خانه یک تاجر سرشناس در خیابان زعفرانیه قرارگرفتند.
کارآگاهان پس ازبررسی‌های لازم و با کمک تصاویردوربین‌های مداربسته موفق به شناسایی سارقان شده و درعملیاتی ضربتی هر چهار تن را دستگیرکردند. آنها نیز در بازجویی‌ها به اتهامشان اعتراف کردند.
صبح دیروز آرش، فریبرز، ناصر و عبدالله از زندان به دادگاه منتقل شدند تا محاکمه شوند.درآغاز جلسه تاجری که به خانه‌اش دستبرد زده شده بود به قضات گفت: «26 شهریور به قصد مسافرت، همراه اعضای خانواده، از خانه خارج شدیم اما پس از بازگشت متوجه شدیم که در ورودی ساختمان کاملاً تخریب شده است. پس از ورود به داخل خانه و بازرسی‌ها متوجه سرقت مقادیر زیادی طلا، جواهر، ارز و پول شدیم. پس از حضور کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ در محل و بررسی دقیق صحنه سرقت، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که دزدان به موقعیت ساختمان کاملاً آشنایی داشته‌اند و محل نگهداری اموال مسروقه را نیز بخوبی می‌دانستند تا اینکه درتحقیقات مشخص شد نقشه سرقت ازسوی سرایدار قبلی خانه‌ام طراحی و با کمک دوستانش اجرا شده است. آرش پس از دستگیری در یکی از روستاهای غرب کشور به سرقت اعتراف کرد و دوستانش نیز دستگیرشدند.»
درادامه جلسه متهمان به تشریح جزئیات سرقت پرداختند.این درحالی است که آنها تاکنون 500 میلیون تومان از اموال مسروقه را به صاحبخانه بازگردانده‌اند وتکلیف دومیلیارد تومان اموال مسروقه هنوز مشخص نیست. پس از پایان جلسه، قضات وارد شور شدند تا حکمشان را صادر کنند.
کد N1679024

وبگردی