آفتاب

آیت الله نوری همدانی: عزت مسلمانان در احیای جهاد و شهادت است

آیت الله نوری همدانی: عزت مسلمانان در احیای جهاد و شهادت است

قم - ایرنا - آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید گفت: جهاد و شهادت قلعه محکم اسلام و مسلمانان است و عزت مسلمانان دراحیا و پاسداشت همین مساله است.

به گزارش عصر یکشنبه ایرنا از مرکز خبر حوزه، وی در دیدار جمعی از پرسنل ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: خدای متعال کسانی که دستور دین را انجام ندهند و در مقابل دشمنان به جهاد نپردازند در همین دنیاخوار و ذلیل می کند.
آیت الله نوری همدانی با بیان این که آمادگی مسلمانان برای جهاد مورد تاکید قرآن قرار گرفته است افزود: فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت موضوع بسیار با اهمیتی در اسلام است و اگر فرهنگ جهاد و شهادت نبود معلوم نبود الان اسلام و دینی باقی می ماند.
این مرجع تقلید، جهاد و جنگ را متفاوت دانست و تاکید کرد: جهاد غیر از جنگ است چراکه جنگ برای تصرف آب و خاک است اما جهاد برای حفظ، آمادگی، دفاع از خاک و وطن در راه خدای متعال است چون که در جهاد تنها سخن از ایمان و تقوا است و هدف آن ایستادن در مقابل دشمنان است.
وی رمز غلبه بر ظالمان دنیا را اتحاد میان مسلمانان دانست و گفت: در شرایط کنونی لازم است مسلمانان با قدرت و حفظ آمادگی بیشتر در مقابل دشمنانی چون آمریکا، فرانسه و انگلیس و ایادی آنها بایستند.
آیت الله نوری همدانی با بیان این که امام راحل با انقلاب خود در مقابل اربابان ظلم ایستاد و با این حرکت خود ثابت کرد که تنها راه غلبه بر حکومت های پوشالی ظالم، اتحاد میان مسلمانان است تاکید کرد: اتحاد مسلمانان این پیام را برای دشمنان اسلام داشته که تا مسلمانان زنده اند اجازه کوچکترین خدشه ای به اسلام را نخواهند داد.
وی جنگ میان حق و باطل را جنگی همیشگی عنوان کرد و گفت: تنها هدف دشمنان اسلام از بین بردن اسلام است ولی دشمنان بدانند اسلام حق هیچ گاه از بین نخواهد رفت و روزی خواهد آمد که باطل از بین خواهد رفت.
آیت الله نوری همدانی گفت: امام راحل با انقلاب خود در مقابل اربابان ظلم و ستم ایستاد و با حرکت خود ثابت کرد این حکومت های ظالم تنها بت و مجسمه ای بیش نیستند واگر مسلمانان با هم متحد باشند می توانند بر حکومت پوشالی آنها غلبه کنند.
این مرجع تقلید اضافه کرد: باید منتظر روزی ماند که فریاد مرگ بر آمریکا از کلیساها بلند شود و این همان نکته ای بود که امام راحل بر آن تذکر داده بود.
7404/ 1175 تنظیم کننده: محمد زمانی راد ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی
کد N1678837

وبگردی