آفتاب
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی:

روش های علمی برای فرهنگ سازی در زمینه آسیب های اجتماعی ضروری است

روش های علمی برای فرهنگ سازی در زمینه آسیب های اجتماعی ضروری است

ایلام-رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: ایجاد روش های علمی و هدفمند برای فرهنگ سازی در زمینه آسیب های اجتماعی ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید مهدی خاموشی امروز در دیدار با مسئولان تبلیغات اسلامی استان ایلام پیرامون آسیب های اجتماعی اظهار داشت: آنچه که در بحث های آسیب های اجتماعی به آن مکررا اشاره می‌شود عدم فرهنگ سازی است چرا که انسان های خودساخته دچار آسیب های گوناگون نمی شوند و همواره صبوری و قناعت را در پیش روی خود دارند. بنابراین تمام مشکلات را نمی توان از بعد اقتصادی نگریست و این فرهنگ است که در تمامی شئون دارای اهمیت و در اولویت اول است.

وی تصریح کرد: باید به صورت عالمانه در بحث فرهنگی وارد شد تا با ایجاد روش های علمی و هدفمند نسبت به فرهنگ سازی اقدام کرد. برای شناخت جامعه و مولفه های تاثیرگذار بر ذهن افراد جامعه باید مطالعات موثری انجام داد.

وی تاکید کرد: آگاهی از سرویس های زیر ساختی نیز اهمیت زیادی در زندگی اجتماعی دارد و این سرویس ها در زندگی کنونی تعیین کننده هستند و باید با تولید منطقی و علمی آمار ها جامعه آسیب خورده را شناخت و برای رفع این آسیب ها با توجه به درجه بندی آن اقدام کرد.

وی افزود: طراحی و برنامه ریزی کار فرهنگی دارای خصوصیتی است که با سایر کارهای دیگر در اجتماع که قابلیت فیزکی دارند تفاوت دارد.

وی با اشاره به پیمایش هر استان که به صورت ویژه انجام شده است، به مرور نتایج پیمایش انجام شده مربوط به استان ایلام در بخش های مختلف آسیب های اجتماعی پرداخت.

کد N1678578

وبگردی