آفتاب

نشست شورای امنیت ملی کره‌جنوبی در پی آزمایش موشکی کره‌شمالی

نشست شورای امنیت ملی کره‌جنوبی در پی آزمایش موشکی کره‌شمالی

شورای امنیت ملی کره‌جنوبی، در پی آزمایش موشکی امروز کره‌شمالی، که ناموفق بود، تشکیل نشست داد.

به گزارش ایلنا به نقل از دویچه‌وله، کره‌شمالی بعد از مراسم صد و پنجمین زادروز بنیانگذار این کشور باز هم دست به آزمایش موشکی تازه‌ای زد. 

آمریکا می‌گوید، موشک جدیدی که توسط کره‌شمالی آزمایش شد بلافاصله بعد از پرتاب منفجر شد. احتمال می‌رود که این موشک میان‌برد بوده باشد.

کره جنوبی آزمایش موشکی تازه کره‌شمالی را محکوم کرد. طبق اعلام کره‌جنوبی‌، این آزمایش یک روز بعد از برگزاری رژه نظامی در مراسم صد و پنجمین زادروز «کیم ایل‌سونگ» بنیانگذار کره‌شمالی انجام شد.

دفتر ریاست‌جمهوری این کشور گفته است، قاطعانه علیه تحریک‌های دیگر کره‌شمالی اقدام خواهد کرد.

براین اساس، شورای امنیت ملی کره‌جنوبی، صبح امروز- یکشنبه- در سئول، پایتخت این کشور تشکیل جلسه داد. سخنگوی وزارت خارجه کره‌جنوبی گفته است، اگر کره‌شمالی باز هم دست به آزمایش هسته‌ای بزند یا عملیات مشابهی انجام دهد با اقدامات جدی به آن پاسخ داده خواهد شد.

«مایک پنس» معاون رئیس‌جمهوری آمریکا بعد از ظهر امروز به منظور دیداری وارد کره‌جنوبی خواهد شد. در واشنگتن گفته می‌شود که پنس می‌خواهد با توجه به بالا گرفتن تنش با کره‌شمالی همبستگی ایالات متحده آمریکا با شریک خود کره جنوبی را اعلام کند.

آزمایش تازه موشکی کره شمالی که نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد است در حالی انجام می‌شود که آمریکا ناوهای جنگی خود را به ‌آب‌های شبه‌جزیره کره اعزام کرده است.

کد N1678571

وبگردی