آفتاب

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: 27 هزار روستا در کشور به اینترنت دسترسی دارند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: 27 هزار روستا در کشور به اینترنت دسترسی دارند

بیرجند- ایرنا - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با تامین زیرساخت های لازم در حال حاضر 27 هزار روستا در سراسر ایران از اینترنت بهره مند هستند.

محمود واعظی روز یکشنبه در شورای اداری شهرستان بشرویه در شمال خراسان جنوبی افزود: همزمان با گسترش اینترنت در روستاها رایزنی ها و هماهنگی هایی با دیگر وزارتخانه ها برای بهره وری مناسب از اینترنت در جهت رفع بخشی از مشکلات روستاییان، در حال انجام است.
وی ادامه داد: با بهره مندی روستاها و نقاط کم برخوردار از اینترنت، می توان در عرصه هایی نظیر بهداشت و آموزش اقدامات بسیار موثر و کارآمد در راستای رفع پاره ای از کمبودهای نقاط روستایی اجرا کرد.
واعظی اظهار کرد: یکی از مهم تریت سیاست های دولت تدبیر و امید از آغاز تاکنون کم رنگ ساختن معضل بیکاری و ارتقای سطح معیشت و رفاه افراد در نقاط محروم و به ویژه مناطق مرزی و روستایی است.
وی سال 95 را سالی بدون تحریم برای کشور دانست و اضافه کرد: با گذشت حدود سه سال و نیم از آغاز به کار دولت، مشکلات عدیده و چالش های بزرگی در عرصه های داخلی و خارجی پیش روی دولت بود که با مذاکره فشرده و تلاش های بی وقفه دولتمردان و مقاومت و ایستادگی مردم ایران بسیاری از این چالش ها و مشکلات تا حد زیادی رفع شد.
واعظی گفت: امروزه در دنیا ملت ها از تمامی امکانات و زیرساخت های موجود برای تولید ثروت بهره می برند و در کشور ما نیز استفاده از همه امکانات برای رونق چرخه اقتصادی مناطق کوچک و کمتر توسعه یافته ضروری است.
به گزارش ایرنا، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه افزود: در دنیای کنونی فضای مجازی افراد سایر نقاط را به یکدیگر متصل می کند و زمینه مناسبی برای عرضه و ارایه خدمات و توانایی توسط افراد به خوبی فراهم می شود.
وی اضافه کرد: همانگونه که می بینیم در حال حاضر شرکت های IT بدون نیاز به سهم آورده هنگفت در ردیف بزرگ ترین و موفق ترین شرکت های دنیا قرار دارند.
واعظی با قدردانی از تلاش و پیگیری مسئولان خراسان جنوبی در استفاده از امکانات و کمک های وزارت ارتباطات برای توسعه استان تاکید کرد: مسئولان دولتی در تمام سطوح باید برای رفع مشکل اشتغال و رونق اقتصادی در مناطق کم برخوردار تلاش کنند.
وی اظهار کرد: دولت تمام توان خود را به کار می گیرد تا در کشور فاصله طبقاتی وجود نداشته باشد و همه افراد در سایر نقاط کشور از امکاناتی یکسان بهره مند باشند.
واعظی افزود: دولت تدبیر و امید ثابت کرد که می توان با تغییر تاکتیک در سیاست های بین المللی، در جهت احقاق حق ملت ایران قدم برداشت و در نتیجه این تغییر تاکتیک ما در سال 95 شاهد گشایش بازارهای جهانی واردات و همچنین صادرات تولیدات داخلی به نفع مردم ایران بودیم.
وی وحدت قوای سه گانه را از مهم ترین دلایل ثبات و امنیت جامعه دانست و ادامه داد: ایران کشوری است که دارای سرمایه های گران بهای مادی و انسانی است و باید با ایجاد امنیت و آرامش فکری و اقتصادی از این منابع به خوبی در راستای پیشرفت بهره جست.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دومین روز از سفرش به خراسان جنوبی در نشست شورای اداری بشرویه حضور یافت و همزمان با حضور واعظی 21 پروژه شرکت مخابرات این شهرستان با 20 میلیارد ریال هزینه به بهره برداری رسید.
وی دیروز(شنبه) از مراکز مخابراتی و ارتباطی شهرستان های بیرجند، قاینات، سرایان و بشرویه بازدید کرد.
همچنین با حضور واعظی همزمان از 716پروژه در حوزه ارتباطی و فناوری اطلاعات که با صرف 768میلیارد ریال هزینه احداث، تکمیل و تجهیز شد، روز گذشته در خراسان جنوبی به بهره برداری رسید.
شهر بشرویه در 300کیلومتری شمال غرب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
*7550*2047*خبرنگار- نرگس سینایی* انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری
کد N1678536

وبگردی