آفتاب

طغیان رودخانه 'بلده' پل ارتباطی پنج روستای شهرستان نور را تخریب کرد

طغیان رودخانه 'بلده' پل ارتباطی پنج روستای شهرستان نور را تخریب کرد

نوشهر - ایرنا - بخشدار بلده شهرستان نور با اشاره به طغیان رودخانه بلده از تخریب پل ارتباطی پنج روستای این بخش خبر داد.

سجاد رضایی روز یکشنبه به ایرنا گفت : بالا آمدن آب در رودخانه بلده به دلیل ذوب برف در ارتفاعات ، شب گذشته موجب شکستگی پل روستای کلیک بخش بلده نور شده است.
وی تصریح کرد: با تخریب پل روستای کلیک راه روستایی پنج روستای این بخش از جمله کلیک، هتر، ورزن، یال رود و مرچ با جمعیتی بالغ بر 150 خانوار قطع شد.
رضایی خاطر نشان کرد: پل کلیک به طول هشت متر، عرض پنج متر و ارتفاع بیش از 2 متر بود.
بخشدار بلده به آغاز عملیات بازسازی پل کلیک از شب گذشته اشاره کرد و افزود: با پی گیری های صورت گرفته 12 لوله (کلاف بتونی ) به قطر یک متر و 40 سانتیمتر از سوی اداره راه و شهرسازی تامین شد.
وی ادامه داد: 11 نفر نیروی متخصص به همراه 2 دستگاه لودر و یک دستگاه بیل مکانیکی مشغول فعالیت هستند.
رضایی اظهار داشت: برای تسریع در روند بازسازی پل از مدیریت بحران استان نیز درخواست یک دستگاه بیل مکانیکی دیگر شده است تا بتوانیم در کمترین زمان ممکن، تاامشب راه ارتباطی این پنج روستا را بازگشایی کنیم.
وی با اشاره به وارد نشدن خسارت مالی و جانی طغیان رودخانه در بخش بلده افزود: 500 عدد کنسرو، 500 بسته آب و بیش از 500 قطعه نان توسط نیروهای هلال احمر بین اهالی این پنج روستا توزیع شده است.
بخش بلده با وسعت یک هزار و 960 کیلومتر مربع با 46 روستا و جمعیتی بومی 7 هزار نفر و جمعیت شناور 50 هزار نفر بزرگترین بخش استان مازندران به لحاظ وسعت محسوب می شود.
خبرنگار: سیدمحمد اکبرموسوی**انتشار دهنده:سید محسن حسن نیا
/1295/ 1602/1899
کد N1678489

وبگردی