آفتاب

ناوگروه صلح و دوستی اعزامی به کشور قزاقستان به میهن اسلامی بازگشت

ناوگروه صلح و دوستی اعزامی به کشور قزاقستان به میهن اسلامی بازگشت

انزلی - ایرنا - پنجمین ناوگروه صلح و دوستی ایران به کشورهای حاشیه خزر که برای نخستین بار به کشور قزاقستان اعزام شده بود، پس از انجام ماموریت خود به میهن اسلامی بازگشت و در بندرگاه انزلی پهلو گرفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا فرمانده ناوگان شمال و منطقه چهارم نیروی دریایی امام رضا (ع) صبح یکشنبه در مراسم استقبال از این ناوگروه اظهار کرد: با انجام این ماموریت برگ زرین دیگری بر فعالیت های ناوگان شمال در عرصه دریای خزر و در راستای اجرایی شدن فرمایشات مقام معظم رهبری و انجام ماموریت های محوله به نیروی دریایی راهبردی رقم خورد.
ناخدا یکم عرشه و ستاد احمدرضا باقری افزود: برافراشته شدن پرچم جمهوری اسلامی ایران برای نخستین بار در تاریخ دریانوردی در کشور قزاقستان، افتخار دیگری است که به دست توانمند سفیدجامگان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی رقم خورد.
وی تصریح کرد: این افتخار متعلق به یکایک مردم شریف ایران است و امروز ارتش با اقتدار و صلابت در جهت انجام ماموریت های خود و حفظ منافع جمهوری اسلامی در دریاها و آب های آزاد فعالیت گسترده دارد.
فرمانده ناوگان شمال نیروی دریایی تاکید کرد: تاثیرگذاری دیپلماتیک، خودکفایی و خودباوری ناوگروه و همچنین نمایش خلاقیت و تفکر و توان ایرانی در عرصه تولید تجهیزات دریایی و بکارگیری آن در راستای عینیت بخشیدن به باور ما می توانیم، دستاورد سفرهای انجام شده به کشورهای حاشیه خزر است.
فرمانده ناوگروه صلح و دوستی ایران اعزامی به کشور قزاقستان نیز در ادامه این مراسم اظهار کرد: این ناوگروه متشکل از ناوشکن دماوند و ناو موشک انداز پیکان پس از پیمودن مسافت 940 مایل دریایی و انجام ماموریت های محوله در مدت اقامت چهار روزه در بندر آکتائو به کشور بازگشت.
ناخدا یکم عرشه سید محمود آموزش ادامه داد: اجرایی شدن فرمان مقام معظم رهبری در راستای اثرگذاری در حوزه دیپلماسی بین کشورهای حاشیه خزر و ابلاغ پیام صلح و دوستی و همچنین تحکیم روابط بین المللی از جمله ماموریت های انجام شده در این سفر بود.
وی خودباوری و خوداتکایی را یکی دیگر از اهداف این سفر بیان کرد و یادآور شد: تربیت نیروی جوان و با انگیزه و انتقال تجارب از پرسنل با تجربه به نیروهای جوان، از دستاوردهای دیگر این سفر بود.
ناخدا یکم آموزش خاطرنشان کرد: ناوگروه صلح و دوستی ایران با استقبال 2 ناو موشک انداز کشور قزاقستان و با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در قزاقستان و سایر مقامات کشوری و لشکری کشور میزبان ، 22 فروردین در بندر اکتائو پهلو گرفت و برگزاری نماز جمعه بر عرشه ناوشکن دماوند، بازدید از موزه های بندراکتائو و ملاقات با امام جمعه و همچنین شرکت در مسابقات ورزشی از برنامه های انجام شده جانبی در این سفر است .
به گزارش خبرنگار ایرنا، پنجمین ناوگروه صلح و دوستی ایران برای نخستین بار در تاریخ 19 فروردین امسال عازم بندر اکتائو در کشور قزاقستان شده بود که پس از انجام ماموریت محوله صبح امروز (یکشنبه) به میهن اسلامی بازگشت.
چهارمین سفر ناوگروه ایران به کشورهای حاشیه خزر نیز ، اسفندماه سال گذشته انجام شد و تیرماه سال 92 و مهرماه 94 نیز ناوگروه صلح و دوستی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به روسیه سفر کرده بود و شهریور پارسال نیز ناوگروهی با هدف تحکیم روابط ، به کشور آذربایجان اعزام شده بود.
همچنین ناوگروه نیروی دریایی روسیه تاکنون چهار بار طی سال های 86 ، 93 ، 94 و شهریورماه پارسال با هدف تحکیم روابط دوستانه و گسترش تعامل دریایی بین دو کشور و همچنین توسعه صلح و دوستی در دریای خزر به بندر انزلی سفر کرده است.
بندرانزلی در 40 کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده و منطقه چهارم دریایی امام رضا(ع) و ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در این شهر ساحلی مستقر است.
خبرنگار: رضا اکبری ** انتشاردهنده: امیرحسین کبیری
7471/2007
کد N1678437

وبگردی