آفتاب
هواشناسی استان مرکزی اعلام کرد

احتمال آبگرفتگی مسیل ها و معابر در استان مرکزی

احتمال آبگرفتگی مسیل ها و معابر در استان مرکزی

اراک - ایرنا - مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی گفت: بر اساس پیش بینی های صورت گرفته به علت پدیده رگبارو بارش های بهاری شدیدروز یکشنبه احتمال سیلابی شدن مسیل ها و آبگرفتگی معابر در این استان دور از انتظار نیست.

رضا مرادی در گفت و گو با ایرنا افزود: بررسی نقشه های هواشناسی حاکی از عبور سامانه بارشی از نوار غربی و شمالی کشور دارد که استان مرکزی را با پدیده وزش باد و بارش های رگباری مواجه کرده است.
وی بیان کرد: بر این اساس بارش باران، رگبار، رعد و برق ، تگرگ و وزش باد شدید تا اواخر وقت روز یکشنبه در نقاط مختلف این استان رخ می دهد.
مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: این سامانه بارشی از عصر امروز به تدریج از نقاط مختلف استان عبور خواهد کرد و ماندگاری آن در شمال و جنوب شرقی بیشتر است.
مرادی عنوان کرد: آشتیان با کمینه دمای پنج درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین و محلات و دلیجان با بیشینه دمای 25 درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین شهرهای این استان در 24 ساعت گذشته بوده است.
وی گفت: دمای هوای شهر اراک در حداقل دمای 24 ساعت گذشته به هفت درجه سانتیگراد بالای صفر و در حداکثر دما به 20 درجه سانتیگراد بالای صفر رسید.
از ابتدای سال زراعی جاری (اول مهرماه سال 95) تاکنون 263 و سه دهم میلیمتر بارندگی در استان مرکزی به ثبت رسیده است.
3005/6013/خبرنگار: معصومه صفری***انتشار دهنده:مژگان حیدری
کد N1678392

وبگردی