آفتاب

هزاران مکزیکی اخراج شده، فرزندان خود را در آمریکا رها کردند

هزاران مکزیکی اخراج شده، فرزندان خود را در آمریکا رها کردند

ایرنا نوشت: دست کم 175 هزار و 300 مکزیکی در طول سال 2015 از آمریکا اخراج شدند که بسیاری از آنها تصمیم گرفتند فرزندان خود را در بازگشت به مکزیک نبرند و آمریکا بگذارند.

به گزارش خبرگزاری اروپاپرس ، به گفته مرکز تحقیقات مکزیکی کانون مرز شمالی‌ ، 13.4درصد اخراج شدگان، فرزندان خود را در آمریکا ترک کردند .به عبارتی دیگر ، حدود 23 هزار و 400 نفر از این افراد، بدون فرزندان خود به کشور بازگشتند.
یک تحقیقات این کانون، وسعت این مشکل را به نمایش گذاشته است .«خسوس خاویر پنیا مونیوز» یکی‌ از محققان این پروژه گفت که 56.7 درصد از افراد بازگردانده شده ، فرزندان خود را به همسر ، پدر یا مادر خود سپردند در حالی‌ که 32.5 درصد افراد، کسی‌ را نداشته و فرزندانشان را به حال خود رها کردند.
بر اساس تحقیقات، اصلی‌ ترین عامل این افراد برای اتخاذ تصمیم رها کردن فرزندانشان در آمریکا این بود که 90 درصد از این فرزندان، در آمریکا متولد شده بودند.
نتایج تحقیقات همچنین حاکی است که از مجموع افراد اخراج شده ، 41 درصد در نظر دارند که فرزندانشان را در آمریکا رها کنند ، 25 درصد تصمیم دارند به کنار آنها بازگردند ، 15 درصد می‌ خواهند فرزندان خود را به مکزیک برده و 19 درصد دیگر نمی‌ دانند که چه خواهد کرد.

52310

کد N1678356

وبگردی