آفتاب

موافقت با افزایش سرمایه 40 میلیارد تومانی سرمایه‌گذاری مس سرچشمه

موافقت با افزایش سرمایه 40 میلیارد تومانی سرمایه‌گذاری مس سرچشمه

در مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت سرمایه‌گذاری مس ایران با افزایش سرمایه 40 میلیارد تومانی این شرکت و رسیدن آن به میزان 200 میلیارد تومان ...

گروه بنگاه‌ها – آزاده حسینی:در مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت سرمایه‌گذاری مس ایران با افزایش سرمایه 40 میلیارد تومانی این شرکت و رسیدن آن به میزان 200 میلیارد تومان موافقت شد.

 

در این مجمع که نمایندگانی از شرکت آتیه‌اندیشان مس و صندوق بازنشستگی مس به‌عنوان ناظر، سلطانی رئیس هیات مدیره و اسکندری معاون مالی و اقتصادی شرکت به ترتیب به‌عنوان رئیس و دبیر مجمع حضور داشتند، ارجمندی مدیر عامل شرکت به ارائه گزارش عملکرد شرکت پرداخت. ارجمندی اظهار کرد: در سال 1395 سرمایه شرکت 160 میلیارد تومان بود و با بررسی‌های صورت گرفته و کسب مجوز از سازمان بورس درخواست افزایش سرمایه را داریم که در مجمع نیز با آن موافقت شد. وی تصریح کرد: این شرکت در سال 1366 با سرمایه اولیه 10 میلیون تومان تاسیس شده و امروز با کار و تلاش فراوان به 160 میلیارد تومان رسیده است.

ارجمندی گفت: این شرکت در 14 حوزه مختلف از جمله صنعت و معدن و خدمات فنی مهندسی سرمایه‌گذاری کرده و در حال حاضر بالغ بر 51 درصد سهام این شرکت‌ها را دارد و تنها در 6 شرکت سهم کمتر از 50 درصد را داراست. وی وضعیت شرکت را مثبت ارزیابی کرد و گفت: با توجه به اقدامات مثبتی که در شرکت صورت گرفته پیش‌بینی می‌شود امسال در مجموع بالغ بر 20 درصد سود بین سهامداران تقسیم شود.وی همچنین میزان NAV هر سهم شرکت را برآوردی بین 800 تا 900 تومان عنوان کرد. مدیر عامل شرکت همچنین میزان سود برآوردی شرکت در سال 1395 را 130 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: تا 9 ماهه سال 1395 میزان 80 میلیارد تومان آن محقق شده است. در سال 1394 این رقم 63 میلیارد تومان بوده است.در این مجمع همچنین نماینده‌ای از موسسه اهراز ارقام به‌عنوان بازرس حضور داشت و ضمن تایید صورت‌های مالی شرکت با افزایش سرمایه موافقت کرد.

کد N1678165

وبگردی