آفتاب

۱۷۰بیمارستان کشور گواهینامه پذیرش گردشگر سلامت دارند

۱۷۰بیمارستان کشور گواهینامه پذیرش گردشگر سلامت دارند

همشهری آنلاین: قائم مقام وزات بهداشت در امور بین الملل گفت: در حال حاضر ۴۰۰ بیمارستان در کشور در حوزه گردشگری سلامت فعال هستند و تاکنون ۱۷۰ بیمارستان گواهینامه مربوطه را دریافت کرده‌اند.

به گزارش ايرنا، محسن اسدی لاری در « همایش چشم انداز و برنامه‌های حوزه بین الملل وزارت بهداشت در کلان منطقه‌های علوم پزشکی کشور» در مشهد افزود: بیشتر گردشگران سلامت در ایران از کشورهای همجوار شامل عراق، آذربایجان، ارمنستان، افغانستان و عمان مراجعه می‌کنند که در این میان عراق بیشترین گردشگر سلامت را دارد.

وی نابسامانی در پذیرش بیماران از کشورهای مختلف به ویژه عراق و مشخص نبودن قیمت خدمات را از چالش‌های مهم در حوزه گردشگری سلامت عنوان کرد که باید بدنبال برنامه ریزی‌های اساسی رفع شود.

وی خاطر نشان کرد: در چند سال اخیر اقدامات مختلفی در راستای رفع مشکلات گردشگری سلامت از جمله هماهنگی بین انجمن گردشکری سلامت و شرکت‌های گردشگری انجام شده تا به جای تقرق و تقابل در کنار هم فعالیت کنند.

وی اظهار کرد: در بخش صادرات دارو نیز از سوی وزارت بهداشت برنامه ریزی و ساماندهی با همکاری سازمان غذا و دارو صورت گرفته است و اکنون 106 شرکت دارویی قابلیت صادرات دارند.

وی تاکید کرد: حوزه گردشکری سلامت محدود به بخش پزشکی نیست و صادرات دارو و خدمات، ارائه بسته‌های آموزشی، مراودات علمی و تقویت نظام سلامت در این راستا از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی مشکل تبادلات مالی را از چالش‌های مهم در زمینه توسعه گردشگری سلامت در کشورمان عنوان کرد که باید طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته رفع شود.

سرپرست اداره گردشگری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز گفت: از 118 شرکت خصوصی که برای فعالیت در زمینه گردشگری سلامت اعلام آمادگی کرده اند، تاکنون 27 مورد با تایید سازمان میراث فرهنگی اجازه فعالیت گرفته اند.

وحید رضا محب ‌پور افزود: در حال حاضر علاقه‌ مندی بخش خصوصی نسبت به سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری سلامت وجود دارد، اما اخذ مجوز مربوطه نیازمند طی کردن فرایندها و بررسی های کارشناسی است.

وی بیان کرد: در حال حاضر خدمات پزشکی با کیفیت بالا برای گردشگران سلامت در ایران ارائه می شود و خدمات ارائه شده قابل رقابت با سایر کشورهاست و باید قیمت‌ها مشخص ها و واقعی شود.

وی فراهم کردن زیرساخت‌ها و رفع کمبود تخت‌های بیمارستانی، حل شدن مشکل تبادل مالی، یافتن راهکاری برای چالش‌های ویزای درمانی و معافیت‌های مالیاتی را از جمله ضرورت‌های رونق گردشگری سلامت در کشور دانست.

همایش یک روزه چشم انداز و برنامه‌های حوزه بین الملل وزارت بهداشت در کلان منطقه‌های علوم پزشکی کشور با حضور مسئولان و مدیران گردشکری سلامت کشور و به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در اتاق کنفرانس بیمارستان قائم (عج) مشهد برگزار شد.

کد N1678069

وبگردی