آفتاب
استاندار البرز اعلام کرد:

اختصاص بسته ویژه رونق تولید و اشتغال برای استان های کشور

اختصاص بسته ویژه رونق تولید و اشتغال برای استان های کشور

کرج - ایرنا - استاندار البرز گفت که در زمینه اقتصاد مقاومتی در سال 96 بسته ای با عنوان رونق تولید و اشتغال به استان ها تعلق می گیرد که سهم استان البرز نیز مشخص خواهد شد.

به گزارش ایرنا، سید حمید طهایی در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان البرز که عصر شنبه در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، افزود: در این بسته 5 برنامه پیش بینی شده که نقش هر واحد مشخص شده است.
وی خاطرنشان کرد: برنامه دیگر با عنوان ارتقا توان ملی برای تولید ملی، جذب تکنولوژی و مدیریت هدفمند واردات و اشتغال و توانمندسازی نیروی کار برنامه ریزی شده است.
استاندار البرز با اشاره به ظرفیت های ویژه مجموعه پیام در البرز، افزود: موضوع پسماند برای منطقه پیام و کیانمهر مشکلاتی را ایجاد کرده که باید این موضوع در کارگروه پسماند مطرح و چاره اندیشی شود.
وی درباره ایجاد مسیر برای مجموعه پیام نیز گفت: برای این راه برنامه ریزی شده و شهرداری نیز به دنبال بازگشایی مسیر است که در صورت موافقت وزارتخانه های دخیل در این امر، به سرعت آماده سازی می شود.
طهایی گفت: شرکت هایی درصدد اجاره مجموعه هوایی پیام برای راه اندازی پروازها هستند که با استقبال از آن می توان از ظرفیت بخش خصوصی بهره برد.
وی افزود: در خصوص ایجاد شهرک صنعتی بین المللی در مجموعه پیام نیز مانعی وجود ندارد و می تواند برندی برای مجموعه باشد که سرمایه گذاران نیز از این ظرفیت استفاده می کنند.
استاندار البرز با اشاره به اینکه سند زمین منطقه ویژه اقتصادی پیام باید مورد پیگیری قرار گیرد، اضافه کرد: این امر در کارگروه مربوطه پیگیری خواهد شد.
وی گفت: در حوزه صادرات غیر نفتی از پیام انتظار می رود که این مجموعه به عنوان دروازه ورودی و خروجی استان و غرب استان تهران مورد بهره برداری قرار گیرد، بنابراین در این بخش انتظار می رود که راهکارهایی برای توسعه صادرات در فرودگاه پیشنهاد شود.
طهایی با اشاره به اینکه توسعه صادرات غیرنفتی یکی از تاکیدات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی است، گفت: سال گذشته تراز تجاری کشور مثبت شد و با توجه به این امر نیاز است که روند رو به رشد با برنامه ریزی دقیق ادامه داشته باشد.
وی افزود: در هیچ نقطه استان اجازه ساخت واحدها و شرکت های آلاینده داده نمی شود چراکه حفظ محیط زیست و فضای سبز از اهمیت بالایی برای البرز برخوردار است.
استاندار البرز با اشاره به سمینار استانداران با اعضا ستاد اقتصاد مقاومتی مرکز که هفته گذشته برگزار شد، اضافه کرد: در این نشست تاکید بر تکمیل طرح های نیمه تمام بوده و نیز منابع سال گذشته به واحدهای دریافت کننده باید مورد پیگیری قرار گیرد تا مشخص شود به چه نتیجه ای رسیده است.
وی خاطرنشان کرد: روی مبارزه با قاچاق کالا تاکید ویژه ای وجود داشت که البرز سال گذشته در این زمینه جزو استان های برتر کشور بوده و امید است امسال نیز در این بخش توفیقاتی را به دست بیاوریم.
استاندار البرز با اشاره به طرح های عمرانی قابل واگذاری، گفت: در این خصوص برنامه سال گذشته ادامه دارد. استان البرز سال گذشته جزو استان های برتر کشور بود ولی انتظار بیشتری وجود دارد.
وی افزود: اقتصاد کشور ظرف 4 ساله گذشته قابل پیش بینی بوده چراکه آرامشی بی نظیر در این خصوص حاکم بود و تحت تاثیر اتفافات و ناآرامی های منطقه قرار نگرفته است.
طهایی با اشاره به اینکه با توجه به اقدامات صورت گرفته در دولت یازدهم ثبات قیمت ها بسیار حائز اهمیت است اضافه کرد: چنین مواردی از نگاه سرمایه گذاران بسیار ارزشمند بوده از این رو رشد سرمایه گذاری داخلی و خارجی به صورت چشمگیری محقق شده است.
وی گفت: کل درآمدهای سال گذشته کشور 40 درصد و درآمدهای عمرانی 68 درصد افزایش داشته است و 13 هزار و 200 میلیارد تومان از بدهی دولت به بانک ها کاهش پیدا کرد که به تبع آن سرمایه بانک ها افزایش پیدا کرده است.
طهایی اضافه کرد: رشد اقتصادی پیش بینی شده 5 درصد بوده که بیش از 7 درصد محقق شده است.
1535/6155خبرنگار:حکیمه کشاورز**انتشار دهنده:داریوش غفاری
کد N1678008

وبگردی