آفتاب

دیدار عباس و ترامپ به اوایل ماه می موکول شد

دیدار عباس و ترامپ به اوایل ماه می موکول شد

دیدار رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با رئیس‌جمهوری آمریکا در واشنگتن به اوایل ماه می آینده موکول شد.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، هیات‌های فلسطینی و آمریکایی ۲۸ ماه جاری میلادی گفت‌وگوهایی را برای تعویق زمان دیدار «محمود عباس» و «دونالد ترامپ» به دلایل فنی انجام خواهند داد.

در همین راستا، منابع آگاه و موثق فلسطینی اعلام کردند که هیات فلسطینی که قرار است به منظور فراهم کردن مقدمات سفر محمود عباس راهی واشنگتن شود، راس موعد مقرر یعنی ۲۳ ماه جاری وارد آمریکا خواهد شد و مسائل امنیتی، اقتصادی و سیاسی و راه‌های احیای روند مذاکرات سازش را با طرف آمریکایی مورد بحث و بررسی قرار خواهد داد.

این هیات فلسطینی شامل «صائب عریقات» دبیر کمیته اجرایی جنبش فتح، «ماجد فرج» رئیس سازمان اطلاعات تشکیلات خودگردان و «محمد مصطفی» رئیس صندوق سرمایه‌گذاری فلسطین خواهد بود.

این منابع اشاره کردند که هیات فلسطینی ۲۵ ماه جاری میلادی گفت‌وگو و رایزنی با مسئولان آمریکایی را آغاز خواهد کرد و این گفت‌وگوها تا زمان ورود عباس به واشنگتن ادامه خواهد داشت.

منابع مذکور برخی اخبار منتشر شده درباره این که دولت آمریکا پیش‌نویس طرحی را در مورد سازش بین طرفین فلسطینی و صهیونیستی آماده کرده است، رد کرده و گفتند که دولت آمریکا هنوز در مرحله ارائه افکار و اندیشه ها قرار دارد و از هر طرحی استقبال می‌کند.

منابع آگاه فلسطینی تاکید کردند که مسئولان آمریکایی با اردنی‌ها، مصری‌ها، عربستانی‌ها و اسرائیلی‌ها دیدار و مذاکره کرده‌اند و به همین شیوه با فلسطینیان نیز دیدار کرده و در جریان طرح‌ها و نظرات آنها قرار می‌گیرند.

 

 

 

 

کد N1677943

وبگردی