آفتاب

31 فروردین ماه پایان مهلت خروج خودرو از جزیره کیش اعلام شد

31 فروردین ماه پایان مهلت خروج خودرو از جزیره کیش اعلام شد

کیش – ایرنا - مدیرکل گمرک کیش با اعلام اینکه مهلت خروج موقت خودرو از جزیره کیش 31 فروردین ماه به پایان می رسد افزود : تمامی خودروهایی که از جزیره خارج شده اند تنها یک ماه فرصت بازگشت دارند .

مهدی اقبالی مقدم روز شنبه در گفت وگو اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار کرد : اواخر اسفند ماه عده ای ساکنان جزیره کیش در نامه ای از مسئولان گمرک جزیره کیش در خواست کردند تا قانون ممنوعیت خروج خودرو از کیش لغو شود که پیرو این در خواست و گفت وگو با مسئولان این قانون از 22 اسفند ماه 95 لغو شد که عده ای از کیشوندان اقدام به خروج موقت خودرو های خود به سرزمین اصلی کردند .
وی افزود : خودروهای که پیش از نوروز از جزیره خارج شده اند تا 31 فروردین ماه فرصت بازگشت دارند و خودروهایی که در فروردین ماه اقدام به خروج کرده اند تا آخر اردیبهشت باید به جزیره بازگردند.
اقبالی مقدم تعداد خودروهای ورود موقت به سرزمین اصلی در اسفند ماه 95 را 102 خودرو عنوان کرد و گفت : تا تاریخ 20 فروردین ماه 56 خودرو به جزیره بازگشته اند .
وی خودروهای ورود موقت در فروردین ماه را 41 و تعداد بازگشتی را 62 خودرو اعلام کرد که تا تاریخ یاد شده در مجموع 143 خودرو به سرزمین اصلی وارد شده و 62 خودرو بازگشته اند .
وی امکان تمدید این مهلت را وابسته به تصمیم گیری جدید و صدور مجوز از مسئولان عالی گمرک کشور بیان کرد.
اقبالی مقدم تعداد خودرو ورودی در سال جاری را 18 هزار و 533 خودرو و آمار خروجی را 17 هزار و 807 خودرو عنوان کرد و گفت : این تعداد در سال گذشته یک 18 هزار و 365 خودرو ورودی و 18 هزار و 83 خودرو خروجی بود .
بر اساس بخشنامه مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه گمرک جمهوری اسلامی ایران مورخ 26 آبان‌ماه سال 95 از گمرک های مناطق آزاد خواسته شده تا علاوه بر لغو دستورالعمل های قبلی در خصوص تردد خودروهای مناطق آزاد، از قبول هرگونه درخواست برای ورود موقت خودروهای مزبور به سرزمین اصلی خودداری کنند.
معاون مرکز واردات گمرک جمهوری اسلامی اواخر سال گذشته اعلام کرده بود که هیچ خودرویی از مناطق آزاد با پروانه گمرک ورود موقت ، به سرزمین اصلی وارد نمی شود مگر اینکه در سطوح عالی تصمیمی اتخاذ شود.
1630*1641 *1484
خبرنگار : مریم زبان دان ** انتشاردهنده : اصغر رضاخانی
کد N1677866

وبگردی