آفتاب

کردهای سوری به دروازه‌های «الطبقه» رسیدند

کردهای سوری به دروازه‌های «الطبقه» رسیدند

«نیروهای دموکراتیک سوریه» در چارچوب تکمیل آزادسازی الرقه، پس از درگیری‌های شدید با عناصر داعش، توانستند تا ۱۰۰ متری الطبقه در حومه غربی این شهر پیشروی کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای‌نیوز، نیروهای دموکراتیک سوریه که تحت حمایت ائتلاف آمریکایی هستند، امروز- شنبه- اعلام کردند که پس از درگیری‌های شدید با داعش، توانستنده کنترل روستای مشرف به شهر «الرقه» را به‌دست بگیرند و تا ۱۰۰ متری الطبقه در غرب این شهر پیشروی کنند.

کردهای سوریه، با پشتیبانی نیروهای زمینی ائتلاف بین‌المللی، ضد حمله‌ای از دو محور شرقی و غربی به شهر الرقه در ریف غربی الرقه صورت داده‌اند.

منابع میدانی اعلام کردند این ضد حمله در واکنش به تلاش‌های داعش جهت پیشروی به این منطقه انجام شد. این گروه تروریستی عملیاتی را به سمت مناطق تحت کنترل شبه‌نظامیان کرد در برخی مناطق حومه سد فرات و مناطق حومه فرودگاه نظامی «الطبقه» آغاز کرده است.

براین اساس، نیروهای دموکراتیک سوریه که متشکل از نیروهای کرد و عربی هستند، به حومه شهر الطبقه در شمال سوریه پیشروی کرده‌اند. این شهر تحت اشغال تروریست‌های داعشی قرار دارد.

در همین راستا، گروه موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» (وابسته به معارضان) اعلام کرد که نیروهای دموکراتیک سوریه در حال حاضر در فاصله ۱۰۰ متری الطبقه و در نزدیکی سد فرات قرار دارند.

طبق اعلام این منبع، درگیری‌های شدیدی در حومه شهرک‌های «الاسکندریه» در جنوب شرقی الطبقه و «عاید الصغیر» در جنوب غربی این شهر میان تروریست‌ها و کردها جریان دارد.

الطبقه در حدود ۵۵ کیلومتری غرب شهر الرقه، که مهم‌ترین پایگاه داعش در سوریه محسوب می‌شود، واقع است. نبرد الطبقه بخشی از عملیات گسترده موسوم به «خشم فرات» است که نیروهای دموکراتیک سوریه در نوامبر گذشته آن را کلید زدند.

کد N1677861

وبگردی