آفتاب

هیات نظارت بر انتخابات باید به اجتماعات هواداران نامزدها توجه کند

هیات نظارت بر انتخابات باید به اجتماعات هواداران نامزدها توجه کند

عضو هیات اجرایی مرکزی انتخابات ریاست جمهوری گفت که هیات نظارت بر انتخابات باید اجتماعات پیش از موعد تبلیغات انتخاباتی نامزدها را مورد توجه قرار دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدکاظم میرولد در حاشیه بازدید اعضای هیات اجرایی مرکزی انتخابات ریاست جمهوری از ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران گفت: هیات مرکزی اجرایی در تاریخ ۱۵ فروردین تشکیل جلسه داد. چهار نفر از این هیات یازده نفره حقوقی هستند و هفت نفر حقیقی هستند که با فرآیندی که داشتیم به تایید شورای نگهبان رسید.

عضو هیات اجرایی مرکزی انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: بررسی‌ها حاکی از آن است که فرایند انتخابات به خوبی صورت گرفته و ارتباطی که لازم است با تمام هیات‌های اجرایی شهرستان‌ها انجام بگیرد مستمرا انجام شده و تمام شهرستان‌ها هیات اجرایی‌شان ایجاد شده است.

او افزود: البته این هیات اجرایی مرکزی در طول هیات‌های اجرایی شهرستان‌ها نیست بلکه بعد از رای‌گیری نهایی کار این هیات آغاز می‌شود. پس از پایان رای‌گیری در سراسر کشور و ارسال آرا به مرکز، هیا اجرایی اگر تایید کردند نتایج را وزیر کشور می‌تواند ارایه کند.

میرولد درباره تعداد عوامل اجرایی انتخابات گفت: عوامل اجرایی انتخابات یک میلیون و صد و پنجاه هزار نفر هستند که در سراسر کشور انتخابات را برگزار می‌کنند.

عضو هیات اجرایی مرکزی انتخابات ریاست جمهوری در مورد روش اعلام نتایج آرا، اظهارکرد: وقتی همه آرا به وزارت کشور اعلام شود، هیات اجرایی مرکز اگر فرایند برگزاری انتخابات را تایید کرد توسط وزیر کشور اعلام می شود. هیات اجرایی مرکز قبل از اعلام نهایی آرا باید نظر خود را اعلام کند.

میرولد در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا درباره اینکه آیا با همایش‌ و اجتماعات برخی نامزدها از جمله تجمع شب گذشته هواداران قالیباف گفت:  وظیفه هیات اجرایی مرکز این نیست که در این مورد رسیدگی و برخورد کند. قاعدتا هیات نظارت شورای نگهبان باید به این توجه کند

کد N1677707

وبگردی