آفتاب
سخنگوی سازمان امداد و نجات درگفت‌وگو با ایلنا:

۴ استان و ١٧ شهرستان درگیر سیل/ ٩ نفر جانباختند

۴ استان و ١٧ شهرستان درگیر سیل/ ٩ نفر جانباختند

سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: چهار استان آذربایجان شرقی و غربی، کردستان، زنجان و همچنین ١٧ شهرستان تاثیر سیل و آبگرفتگی قرار داشتند.

مصطفی مرتضوی، سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: با توجه به گزارشات به دست  آمده از  سیل و آبگرفتگی ۲۵ فروردین ماه تا ساعت ۶ صبح امروز (شنبه) چهار استان آذربایجان شرقی و غربی، کردستان، زنجان و ١٧ شهرستان(مراغه، چارایماق، هریس، بستان آباد، ورزقان، شبستر، تبریز، عجب‌شیر، آذرشهر، ملکان، سراب، ارومیه، اشنویه، نقده، پیرانشهر، سقز و زنجان) تحت تاثیر سیل و آبگرفتگی قرار داشتند.

سخنگوی جمعیت هلال احمر با اشاره به امدادرسانی به ٣٢ شهر و روستا سیل زده، گفت:  تاکنون به ۱۱۰۰ نفر امدادرسانی شده، ۷۷ تن اسکان اضطراری یافتند، ۱۴ تن به مناطق امن منتقل شدند و شش تن نیز برای دریافت خدمات لازم به مراکز درمانی منتقل شدند.

مرتضوی با بیان اینکه متاسفانه ٩ نفر در حادثه سیل جان باختند، گفت: ۵ تن در شهرستان عجب‌شیر، ۳ نفر در آذرشهر و یک تن نیز در اشنویه جان خود را از دست دادند و همچنین ۱۵ تن نیز در شهرستان‌های آذرشهر و عجب‌شیر مفقود شدند.

وی افزود: همچنین تخلیه آب از ۴۸ واحد منزل مسکونی صورت گرفته است. در مجموع ٤١ تیم عملیاتی شامل ۱۸۰ امدادگر و نجاتگر فعالیت داشتند و امدادرسانی‌ها در دو استان آذربایجان شرقی و غربی ادامه دارد.

 

 

کد N1677583

وبگردی