آفتاب

شوهرم با زنان دیگری ارتباط داشت/ اعترافات زنی که شوهرش را با چاقو کشت

شوهرم با زنان دیگری ارتباط داشت/ اعترافات زنی که شوهرش را با چاقو کشت

پرونده زنی که متهم است در پی یک مشاجره با شوهرش او را به قتل رسانده‌ است، در حالی برای رسیدگی مجدد به دادگاه ارسال شد که عمل وی پیش از این شبه‌عمد تشخیص داده شده‌ بود.

به گزارش خبرنگار ما، پنجم تیر سال ٩٤ فردی با پلیس ١١٠ تماس گرفت و از قتل مردی جوان در یکی از خانه‌های سبلان‌ شمالی شهر تهران خبر داد. مأموران پلیس با اطلاع از این خبر در محل حاضر و پس از تحقیقات اولیه متوجه شدند مقتول مرد جوانی به نام مهران است که به وسيله همسرش پریسا با ضربه چاقو کشته شده است. 
پریسا که در صحنه قتل حضور داشت و گریه می‌کرد، پس از بازداشت به مأموران جنایی گفت: مهران را دوست داشتم و از او صاحب یک فرزند بودم اما مهران از همان ابتدای زندگی مشترکمان با زنان دیگری نیز در ارتباط بود. چند بار سعی کردم جلو این کار او را بگیرم اما او به من توجهی نمی‌کرد. شب حادثه مهران ساعت ١٢:٣٠ از محل کارش به خانه برگشت، برای همین ساعت هشت صبح فرزندمان را برداشتم و به خانه مادرشوهرم رفتم تا مهران راحت بخوابد و گریه‌های فرزندمان او را از خواب بیدار نکند. چند بار با او تماس گرفتم اما مهران جواب تلفنم را نداد؛ قبلا هم چنین کارهایی کرده بود. نزدیک ظهر بود که برای ناهار به خانه برگشتم و ناهار را با هم خوردیم. داشتم سفره را جمع می‌کردم که متوجه شدم مهران به طرز مشکوکی سرش داخل تلفن همراهش است و لبخند می‌زد. این کار او مرا عصبانی کرده بود. از او خواستم تلفن همراهش را به من بدهد تا ببینم با چه کسی حرف می‌زند، مهران عصبانی شد و به من گفت به تو ربطی ندارد اما من پافشاری کردم تا گوشی را از او بگیرم، مهران عصبانی شد و دو تا سیلی به من زد و بعد موهایم را کشید، من هم از زیر دستش فرار کردم و خود را به آشپزخانه رساندم. مهران کنترلش را از دست داده بود و به سمت من حمله کرد، ترسیده بودم، چاقو را برداشتم و به سمتش پرتاب کردم، چاقو به سینه‌اش خورد، مهران با خونی که از او می‌رفت فریادزنان در را باز کرد و به سمت پله‌ها رفت. خیلی ترسیده بودم، جیغ می‌زدم و گریه می‌کردم، ناگهان صاحب‌خانه‌مان را دیدم که دم در ایستاده است، از او خواستم با اورژانس تماس بگیرد اما فایده‌ای نداشت؛ مهران جان خود را از دست داده بود. 
به‌ این ‌ترتیب با توجه‌ به گفته‌های پريسا، سایر مدارک موجود در پرونده و شکایت اولیای دم، کیفرخواست علیه پريسا صادر و پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد. پس از انجام تشریفات قانونی اولیای دم در جایگاه حاضر شدند و از دادگاه تقاضای قصاص برای متهم کردند؛ سپس پريسا در جایگاه حاضر شد و گفت: من نمی‌خواستم مهران را به قتل برسانم؛ ترسیده بودم و می‌خواستم از خودم دفاع کنم. 
در پایان قضات قتل را شبه‌عمد تشخیص دادند و پريسا را به سه سال حبس و پرداخت دیه محکوم کردند. رأی به دیوان عالی کشور ارسال شد اما دیوان عالی کشور با واردکردن ایراداتی به پرونده رأی صادره را نقض كرد و پرونده را برای رسیدگی مجدد در شعبه هم‌عرض به دادگاه کیفری استان تهران بازگرداند.
شرق
کد N1677442

وبگردی