آفتاب

در مجمع عمومی عادی سالانه شرکت سرمایه‏گذاری نور کوثر ایرانیان تصویب شد

در مجمع عمومی عادی سالانه شرکت سرمایه‏گذاری نور کوثر ایرانیان تصویب شد

مجمـــع عمومــي عادي سالانه شرکت سرمایه‏گذاری نور کوثر ایرانیان (سهامي عام) براي سال مالي منتهي به 30آذرماه ۱۳۹5 در ساعت 11 صبح روز سه شنبه ...

مجمـــع عمومــي عادي سالانه شرکت سرمایه‏گذاری نور کوثر ایرانیان (سهامي عام) براي سال مالي منتهي به 30آذرماه ۱۳۹5 در ساعت 11 صبح روز سه شنبه 24اسفند ۹5 در محل باشگاه بانک مسکن واقع در تهران، خيابان شهيد لواساني (فرمانيه) با حضور صاحبان بيش از 89 درصد سهام برگزار شد.

هيات‌رئيسه مجمع با حضور آقاي محمدرضا ساروخانی به‌عنوان رئيس مجمع و نظارت سرکار خانم مریم زمانی فریز هندی و آقاي عبدالحسن صادقی باطانی و به دبيري آقاي مهدی قلی پور خانقاه مدیرعامل شرکت و همچنين نمايندگان سازمان بورس اوراق بهادار و موسسه حسابرسي سخن حق تشكيل شد.

مجمع پس از قرائت گزارش فعاليت هيات‌مديره از سوی مديرعامل و استماع گزارش حسابرس و بازرس قانوني، تصميمات زیر را اتخاذ كرد:

1) صورت‏هاي مالي تلفيقي گروه و شركت اصلي براي سال مالي منتهي به 30/ 09/ 1395 به تصويب رسید.

2) مبلغ 128 ريال به ازاي هر سهم به‌عنوان سود نقدي تقسیم شد.

3) موسسه حسابرسی دایا رهیافت به‌عنوان بازرس و حسابرس اصلی و موسسه حسابرسی داریا روش به‌عنوان بازرس و حسابرس علی‏البدل انتخاب شدند.

4)روزنامه‏هاي «اطلاعات» و «دنياي اقتصاد» به‌عنوان روزنامه كثيرالانتشار براي درج آگهي‏هاي رسمي شركت انتخاب شدند.

اهم اقدامات انجام گرفته در سال مالی منتهی به آذرماه 1395

1) تدوین و بهینه‏سازی استراتژي شرکت در زمينه‏هاي سرمايه‏گذاري، نيروي انساني، روابط عمومي، گزارشگري مالي و امور سهام و بازنگری و به‌روزرسانی پیوسته استراتژی‏ها.

* تصویب کلیات طرح ایجاد هلدینگ مالی

* به‌روزرسانی استراتژی سرمایه‏گذاری در بورس

*تصویب پرتفوی هدف کوتاه‌مدت و بلندمدت سرمایه‏گذاری‏های بورسی

*تصویب سیاست‏های کلی سرمایه‏گذاری در دوران پسابرجام

*ایجاد تعامل با شرکت‏ها و نهادهای اقتصادی و صنعتی خارجی از طریق شرکت‏های زیرمجموعه به‌منظور آمادگی برای اجرای طرح‏های سودآور

*مذاکره با گروه‏های معتبر جهت فعالیت در حوزه مشاوره تامین مالی و سرمایه‏گذاری بین‌المللی

*مذاکره با گروه‏های معتبر جهت فعالیت در حوزه رتبه‌بندی اعتباری و ارائه درخواست صدور مجوز از سازمان بورس

*ایجاد مقدمات لازم جهت فعالیت در حوزه اعتبارسنجی

2) فروش کامل پروژه‏های ساختمانی و املاک و مستغلات شرکت در سال مالی مورد گزارش با سود مناسب

3) سرمایه‏گذاری در طرح بزرگ اداری عاطفی از محل تبدیل دارایی‏های راکد با بازدهی مورد انتظار سالانه 30 درصد

4) انجام مقدمات لازم برای اجرای افزایش سرمایه تا مبلغ 5 هزار میلیارد ريال از محل سود انباشته

5) ادامه روند بهسازی متدولوژی سرمایه‏گذاری‏های بورسی به‌عنوان مزیت رقابتی و سرمایه دانشی شرکت، شناسايي پیوسته صنايع با مزيت‏هاي نسبي جهت سرمايه‏گذاري؛ نظارت و کنترل مداوم و مستمر کمي و کيفي بر سرمايه‏گذاري‏هاي انجام شده و مديريت دارايي‏ها در بخش‏هاي مختلف بازار سرمايه و املاک و مستغلات؛ اصلاح مستمر ساختار سبد سهام شرکت و انطباق با صنايع کم‏ریسک و پربازده موجود در بورس

6) کنترل مستمر سطح ریسک سرمایه‏گذاری‏ها با استفاده از شاخص‏های مختلف ریسک و ارزیابی عملکرد در کنار تحمل ریسک کمتر برای سرمایه‏گذاری‏ها به نحوی که معیارهای ریسک (بتا و انحراف معیار بازده)، ارقام پایین‏تری نسبت به متوسط بازار داشته‌اند

7) ارائه اطلاعات به موقع و مستمر به بورس و ارائه اطلاعیه‏های شفاف‌سازی متعدد در حوزه عملکرد شرکت

8) مدیریت بهینه مطالبات به نحوی که مطالبات معوق و سنواتی حداقل ممکن رسیده است

9) ثبت افزایش سرمایه از مبلغ 3 هزار میلیارد ريال به مبلغ 3.500 میلیارد ریال

10) بهبود مستمر انضباط مالی شرکت و شفافیت و اطلاع رسانی مستمر از عملکرد شرکت و تعامل سازنده با ذی‌نفعان اعم از سهامداران، کارکنان ، سازمان و شرکت بورس، بانک‏ها و حسابرس

11) برگزاری منظم و مستمر جلسات عادی و فوق‏العاده هیات مدیره و مشارکت فعال هیات مدیره در کمیته‏های تخصصی سرمایه‏گذاری، معاملات و ریسک، حسابرسی داخلی

12) ارتقای مستمر سیستم حسابرسی و کنترل‌های داخلی

13) ارائه گزارش کنترل‏های داخلی سالانه برای دوره‏های 6 ماهه

14) برگزاری جلسات کمیته حسابرسی بر اساس نیاز و ارائه رهنمودهای لازم به هیات‌مدیره

 

اهم برنامه‏‏های آتی شرکت

1) اجرای افزایش سرمایه از مبلغ 3.500 میلیارد ريال به مبلغ 5.000 میلیارد ريال از محل سود انباشته

2) ادامه فعالیت مستمر و پویا در بازار سرمایه به‌عنوان مهم‌ترین حوزه فعالیت شرکت

3) تدوین استراتژی شرکت با رویکرد سرمایه‏گذاری مستقیم در حوزه مالی و استفاده از فرصت‏های سرمایه‏گذاری خارجی

4) شروع عملیات اجرایی ساختمان اداری عاطفی

5) انجام مطالعات اولیه جهت ایجاد گروه خدمات مالی (با محوریت خدمات الکترونیک در حوزه‏های کارگزاری اوراق بهادار و کالا، خدمات مشاوره سرمایه‏گذاری داخلی و بین‌المللی، بیمه، صرافی، بانکداری و سبدگردانی)

 

وضعیت سرمایه‏گذاری‏‏های بورسی

عمده‏ترین صنایع تشکیل‏دهنده پرتفوی بر اساس ارزش روز به گروه‏های مخابرات و رایانه (25 درصد)، عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم (14 درصد)، چند رشته‏ای صنعتی (12 درصد)، فلزات اساسی (11 درصد)، بانک، بیمه و لیزینگ (11 درصد) و دارویی (9 درصد) ارزش روز پرتفوی را تشکیل داده است. بهای تمام شده پرتفوی بورسی حدود مبلغ 3.531 میلیارد ريال و ارزش روز پرتفوی بورسی در پایان سال مالی حدود مبلغ 3.372 میلیارد ريال است. البته قابل ذکر است که مانده ذخایر کاهش ارزش در تاریخ ترازنامه نیز مبلغ 482 میلیارد ریال بوده است.

 

ارزیابی عملکرد پرتفوی بورسی شرکت

شرکت در دوره 5 ساله بازدهی بالاتری نسبت به شاخص کل داشته است و ریسک کمتری را نیز به سهامداران تحمیل کرده است که منجر به کسب بازده مازاد نسبت به ریسک صرف شده گردیده است که مطلوبیت بازدهی سهامداران را بیشتر نمایان می‏سازد.

 

سرمایه‏گذاری در بخش املاک و مستغلات

شرکت اقدام به سرمایه‏گذاری در پروژه اداری خیابان عاطفی کرده است، بهای تمام شده این پروژه در انتهای سال مالی مبلغ 700 ميليارد ريال است. انتظار می‏رود این پروژه در طول سه سال با سرمایه‏گذاری کل به مبلغ 1.200 میلیارد ریالی درآمد خالصی به مبلغ 2.500 میلیارد ریال داشته باشد. با توجه به امکان تغییر متراژ و کیفیت نهایی ساختمان، امکان افزایش هزینه‏ها و درآمدها به تناسب به ترتیب تا 1.500 میلیارد ریال و 3.500 میلیارد ریال است که در حال حاضر در مرحله تجهیز کارگاه است.

کد N1677310

وبگردی