آفتاب

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشورسایت نگهداری گاندو چابهار را افتتاح کرد

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشورسایت نگهداری گاندو چابهار را افتتاح کرد

چابهار- ایرنا- معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور روز جمعه در سفر به چابهار سایت نگهداری و تیمارداری تمساح پوزه کوتاه (گاندو) روستای ریکوکش چابهار را افتتاح کرد.

به گزارش ایرنا، سایت نگهداری وتیمارداری تمساح پوزه کوتاه به زبان بلوچی گاندو در زمینی به مساحت 10 هکتار و زیربنای 200 مترمربع دارای 2 استخر طبیعی برای مولدین تمساح و یک استخر مخصوص نوزادان گاندو است.
این سایت همچنین دارای بخش های آزمایشگاه، اداری و موزه تنوع زیستی است که بازدید برای عموم آزاد است.
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور از خانواده متوفی که توسط تمساح پوزه کوتاه جان خود را از دست داده بود عیادت کرد.
خانم ابتکار از جشنواره استعدادهای بومی محلی در زمینه تولیدات صنایع دستی، میوه های گرمسیری و موسیقی دیدن کرد.
وی در نماز جمعه اهل سنت مرکز بخش پیشین از توابع شهرستان سرباز شرکت و سخنرانی کرد.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در جمع نمازگزاران بخش پیشین اظهار داشت: همه ما برای حفاظت از محیط زیست تلاش کنیم تا نسل های آینده متضرر نشوند.
معصومه ابتکار افزود: گاندو، دلفین ها و گونه های نادر نیازمند توجه هستند و می توانند به عنوان جاذبه گردشگری در کشور مطرح شوند.
وی ادامه داد: سیستان وبلوچستان از نظر گونه های جانوری منطقه ای برای سازمان حفاظت محیط زیست کشور از اهمیت خاصی برخوردار است.
به گزارش ایرنا، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست کشور روز جمعه وارد فرودگاه کنارک شد و مورد استقبال استاندار سیستان وبلوچستان و شماری از مسئولان قرار گرفت.
رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست کشور را در این سفر جمعی از کارشناسان و مدیران حفاظت محیط زیست همراهی می کنند.
شرکت در جلسه تخصصی مدیران کل حفاظت محیط زیست استانهای کشور در چابهار و بررسی مشکلات زیست محیطی صنایع استقرار یافته در چابهار از دیگر برنامه های دکتر ابتکار در سفر 2 روزه به چابهار است.
شهرستان چابهار براساس سرشماری آبان سال 1395 با جمعیت 283 هزار و 204 نفر و 48 هزار و 147 خانوار از شمال به شهرستان های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به شهر کنارک متصل است.
چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.
3043**6081 خبرنگار: رستم کریمی نژاد **انتشار دهنده: حیدر سرایانی
کد N1677287

وبگردی