آفتاب
در گفت‌وگو با مهر مطرح شد؛

ورزش روستایی و بومی کشور ظرفیت‌های فراوانی برای رشد و ارتقا دارد

ورزش روستایی و بومی کشور ظرفیت‌های فراوانی برای رشد و ارتقا دارد

اراک- رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی گفت: ظرفیت‌های فراوانی در ورزش روستایی و بومی کشور وجود دارد که باید با برنامه‌ریزی مدون و مبتنی بر نگرش تخصصی، به فعلیت تبدیل شود.

غلامرضا جعفری در گفت و گو با خبرنگار مهر در حاشیه برگزاری مسابقات قهرمانی کشتی نوجوانان روستایی کشور در اراک، اظهار داشت: ظرفیت های فراوانی در ورزش روستایی و بومی کشور وجود دارد که باید با برنامه ریزی مدون و متمرکز، این ظرفیت ها به فعلیت تبدیل شود.

وی افزود: بر همین اساس فدراسیون ورزش روستایی به دنبال تعامل با دیگر فدراسیون های ورزشی کشور است و باید نگرش تخصصی نیز در کنار برنامه گنجانده شود تا بتوانیم شرایط را به خوبی پیش ببریم.

رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی کشور بیان کرد: دومین دوره مسابقات قهرمانی کشتی آزاد نوجوانان روستایی کشور با هماهنگی فدراسیون کشتی در اراک برگزار شد و امیدواریم بتوانیم برترین های این مسابقات را به مسابقات بین المللی جام یادگار امام اعزام کنیم، چراکه این یک موقعیت خوب برای ورزش روستایی است تا  انگیزش ایجاد کرده و بیش از پیش رونق یابد.

جعفری خاطرنشان کرد: همچنین از این طریق می توانیم با قرار گرفتن در کنار دیگر فدراسیون های ورزشی در موفقیت های افتخارآمیز و غرور آفرین کشور در عرصه های بین المللی سهیم باشیم و نقشی ایفا کنیم.

رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی کشور تصریح کرد: در سال جاری با نظر نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دولت در زمینه حمایت از ورزش و تصویب تخصیص ۳۷صدم از مالیات بر ارزش افزوده کشور به ورزش، می توانیم بگویم نقطه عطفی در مسیر ارتقای ورزش کشور شکل گرفته و امیدواریم فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی کشور نیز از این ظرفیت بهره مند شود.

وی در پایان برگزاری جشنواره های بین المللی ورزشی با رویکرد فرهنگی، توسعه ورزش کلاسیک در روستاها، برگزاری کارگاه و کلاس های آموزشی و تقویت ورزش در روستاها را از برنامه های فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی کشور در سال جاری اعلام کرد.

کد N1677105

وبگردی