آفتاب

امام جمعه موقت قم: قانون مداری شکر برخورداری از نظام مردمسالاری دینی است

امام جمعه موقت قم: قانون مداری شکر برخورداری از نظام مردمسالاری دینی است

قم ـ ایرنا ـ امام جمعه موقت قم گفت: برای شکرگذاری به جهت برخورداری از نظام مردمسالاری دینی و حق تعیین سرنوشت خودمان، باید مجریان، ناظران، کاندیداها و طرفداران آنها در عرصه انتخابات قانون مدار باشند.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر مقدس قم با اشاره به درپیش بودن انتخابات خاطرنشان کرد: انتخابات در کشورمان تجلی گاه مردمسالاری دینی و جشن سیاسی ملتی است که پیش از انقلاب سال های متمادی از این حق خود محروم بوده اند، اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی بیش از 34 بار پای صندوق های رای آمده اند.
وی با بیان این که وضعیت کنونی نام نویسی در انتخابات ریاست جمهوری با حضور کسانی که می دانند صلاحیت نام نویسی نداشته و یا حتی سواد ندارند، شبیه طنز و وهن نظام اسلامی است، اظهار داشت: در این عرصه دارای نقص قانونی هستیم و مسئولان نظام باید تمهیدها را به گونه ای فراهم بیاورند که شاهد بروز این سبک نام نویسی که در شان نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست، نباشیم.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) با بیان این که آنچه در انتخابات بسیار مهم است، حضور شکوهمند مردم در پای صندوق های رای و انتخاب فرد اصلح است، تصریح کرد: شورای نگهبان کف صلاحیت ها را تایید می کند، اما سقف صلاحیت ها که انتخاب فرد اصلح است برعهده خود مردم است.
وی افزود: کاندیدای اصلح در شرایط کنونی دارای سه ویژگی است، اولا باید ولایتمدار باشد زیرا تجربه پس از انقلاب اسلامی نشان داده که رؤسای جمهوری که با ولایت زاویه داشته اند، نتوانسته اند کشور را به خوبی اداره کرده و کسانی که فقط ولایت شعار بوده و در عمل ولایتمدار نیستند، در میان مردم هیچ جایگاهی ندارند.
سعیدی دومین ویژگی کاندیدای اصلح را داشتن یک برنامه عملیاتی درست و مناسب برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم دانست و گفت: این برنامه عملیاتی باید اثرهای خود را در جیب و سفره مردم به خوبی نشان دهد و کسی که می خواهد رئیس جمهور شود باید برای این معضلات که به طور حتم قابل حل است، برنامه خوبی داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: کاندیدای اصلح باید در مواجهه با مستکبران غربی موضع محکمی داشته باشد و باور و نگاه او همچون امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده و اعتمادی به مستکبران غربی و دشمنان نظام نداشته باشد.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، 29 اردیبهشت ماه امسال برگزار می شود.
ثبت نام از داوطلبان انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری روز سه شنبه هفته جاری آغاز شد و تا 26 فروردین به مدت پنج روز از ساعت 8 تا 18 در محل وزارت کشور انجام می شود.
خطیب جمعه قم در پایان با بیان این که برخی از کشورهای منطقه، ناخلف شده اند و به ملت بزرگ ایران اهانت می کنند، اظهار داشت: ما به این کشورها می گوییم که در شان شما نیست که نوکر غربی ها باشید و سخنان آنها را همچون طوطی تکرار کنید، زیرا درافتادن با همسایه نجیب، شجاع، قدرتمند و دلسوز همچون ایران اسلامی به ضرر شما خواهد بود و غربی ها روزی پشت شما را خالی کرده و از صدام بدتر با شما رفتار می کنند.
8146 / 1175 خبرنگار: سید محمدرضا بهشتی پور ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی
کد N1677101

وبگردی