آفتاب

رییس جمهور باید روحیه تهاجمی داشته باشد

رییس جمهور باید روحیه تهاجمی داشته باشد

خطیب نماز جمعه این هفته تهران در خطبه خود با اشاره به اینکه هویت ما انقلابی است که شعارش «ما می توانیم» است و می‌تواند با قدرت‌های بزرگ دست و پنجه نرم کند، گفت: ما رییس جمهوری با روحیه سازش‌کاری نمی‌خواهیم، بلکه باید روحیه تهاجمی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حجت‌الاسلام صدیقی امام جمعه تهران در خطبه‌های نماز جمعه با بیان اینکه تقوا حفاظ و سنگر است، گفت: کسی که اهل تقواست هرگز تیر شیطان بزرگ و شیاطین جنسی و مالی و عطش قدرت و به دست آوردن موقعیت‌های سیاسی را دریافت نمی‌کند و ایمانش را به شهوات دنیا نمی‌فروشد.

او با بیان اینکه مهمترین مساله در حال حاضر انتخابات پیش رو است، ادامه داد: همه در سایه لطف خدا یک امت واحد خواهیم بود. امیدوارم دعای معتکفین زمینه شادی امام زمان و ادامه راه شهدا باشد و با حضور در سر صندوق رای اعلان بیعت مجدد با نظام و حاکمیت اراده‌هایمان داشته باشیم.

صدیقی خاطر نشان کرد: مساله انتخابات از اهم مسائل است و آبرو و اقتدار نظام است به دشمن نه گفتن است به شهدا آری گفتن است. حضور پای صندوق های رای هم حق است هم تکلیف است. حق از این جهت که کشور برای همه ماست؛ اگر نرویم حق تعیین سرنوشت را استفاده نمی‌کنیم. اما تکلیف است چون منهای حضور ، کشور در خطر است. نظام در خطر است و انقلابی که این همه خون به پایش ریخته شده و شهدا برای دین و اسلام رفتند در خطر است. شما در میان کسانی که به سوریه رفتند یک گروهکی و بوالهوس نمی‌بینید و همه را به خاطر اسلام و دین می‌بینید. حضور سر صندوق همان حمایت از جبهه‌هاست و برای خودمان عزت و اقتدار می‌آفرینیم.

صدیقی چند توصیه به نامزدهای انتخابات کرد و گفت: آنچه توقع شرعی است توقع ملی و قانونی است رعایت نزاکت است. اینجا کشور امیرالمومنین و حضرت زهرا و پیغمبر است؛ اینجا مهد انتظار امام زمان است؛ تنها کشوری که هر روز که می‌گذرد عشقشان به ظهور امام زمان بیشتر می‌شود. ما این نظام اسلامی را به عنوان مقدمه ظهور می‌دانیم و حکومت امام زمان حاکمیت خداست کسی که توجه به دستورات خدا نمی‌کند و می‌خواهد رییس جمهور شود و هر تحقیری می‌کند و هر حمله‌ای می‌کند در تراز این کشور نیست؛ حفظ نزاکت اخلاقی در راس مطالبات است هر نوع جوسازی و تهمت و تخریب خلاف منش و شخصیت نظام اسلامی است.

او اضافه کرد: نکته دوم که به عنوان مطالبه عمومی باید مطرح شود، رعایت مر قانون است؛ چون رییس جمهور بعد از رهبری حافظ قانون است اگر کسی می‌خواهد رییس جمهور شود پایگاه‌های قانونی را مورد حمله قرار دهد و خود را مهم‌تر از قانون قرار دهد و بگوید شورای نگهبان چیست برای ملت سنگین است. این معلوم است که هیچ تفکر قانونی و دینی ندارد و تفکر نظام اسلامی نیست و قبول مداراد مرزهای امنیت کشور قانون است.

صدیقی اضافه کرد: نکته سوم بین خود و خدا، از خود آگاه باشد. اینجا انسان آزاده می‌خواهیم که اسیر و دربند تعصبات فامیلی و گرایش‌های سیاسی نباشد. رییس جمهور یک گروه و حزب نباشد؛ بلکه رییس‌جمهور هشتاد میلیون حامی نظام باشد.

او افزود: نکته دیگر اینکه این کشور زاییده انقلاب است؛ هویت ما انقلابی است که شعارش «ما می‌توانیم» است و می‌تواند با قدرت‌های بزرگ دست و پنجه نرم کند و روحیه‌ای که امام داشت و می‌گفت نه شرقی و نه غربی را ادامه دهد.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: ما رییس‌جمهوری با روحیه سازش‌کاری نمی‌خواهیم، بلکه روحیه تهاجمی داشته باشد روحیه تهاجمی برای رییس جمهور شرط اصلی است. نکته چهارم در رییس‌جمهوری دوری از اشرافیت و پایبندی به اصول اخلاقی شرط است. این اختلافات در مسائل بین جنوب شهری‌ها و کارگرها  و یک عده‌ای که در خارج از کشور هستند، درست نیست. یک کسی می‌خواهیم که به این مسائل توجه نکند نه اینکه شعار بدهد.

او تاکید کرد: آنچه رهبری در تداوم اقتصاد مقاومتی می‌گویند مدیریت جهادی است یعنی مدیر جهادگر پر تلاشی که عاشق پابرهنه‌هاست و امتیازی برای خودش کسب نمی‌کند. اگر مرد این میدانند دست در دست حضرت حجت دهند. این مردم عائله شما هستند و نمی‌توانیم تحمل کنیم این همه جوان بی‌تعهد و این همه متاهل بی مسکن و این همه بیکاری را . میدان میدان رفاه طلبی نیست میدان تلاش است.

صدیقی یادآور شد: حمله ددمنشانه خلاف عرف بین الملل که امریکا به سوریه انجام داد هم دروغگویی خود را در عمل به جهان ثابت کرد هم خوی تجاوزکاری را. حمله ب ه یک کشور مستقل بدون مجوز بین‌المللی نشان‌دهنده این است که اینها دین ندارند و باید خلع سلاح شوند.  مقاومت زاییده انقلاب اسلامی است. ایران نشان داده اهل تجاوز به هیچ کشوی نیست اما اگر یک درنده‌ای قصد هجوم به این کشور را داشته باشد با ایمانی که بالاترین اقتدار ماست و با امکاناتی که امروز داریم مواجه می‌شود.

او افزود: امروز اگر کسی قصد حمله به ایران را داشته باشد آنچنان جواب دندان‌شکنی خواهیم دارد که همه را پشیمان کنند. حمله مجدد وحشیانه آل سعود به یک کشور فقیر و کشتن بیش از ۱۲ میلیون نفر هیچ سودی به آنها نداده است. ننگ بر این سازمان ملل و مدعیان حقوق بشر  که همیشه مظلوم کش بودند باقی می‌ماند همه اینها نشان می‌دهد تنها راه نجات مقاومت و اتحاد است و ایمان به خدا اگر این سلاح‌ها را داشته باشیم انشالله وضعیت بین‌المللی تغییر می‌کند.

کد N1677067

وبگردی