آفتاب

انتقاد رئیس سیا از ویکی‌لیکس

انتقاد رئیس سیا از ویکی‌لیکس

سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) سایت ویکی لیکس را یک سازمان اطلاعاتی غیردولتی خواند که دولت‌هایی مانند روسیه از آن بهره‌برداری می‌کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، «مایک پمپئو» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) طی انتقادات شدید از وبسایت افشاگر ویکی‌لیکس که تاکنون بسیاری از اسناد محرمانه آمریکا را نیز منتشر کرده است، این وبسایت را یک سازمان اطلاعاتی غیردولتی خواند که دولت‌هایی مانند روسیه از آن بهره‌برداری می‌کنند.

پومپئو همچنین تاکید کرد سازمان اطلاعات ارتش روسیه در انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری آمریکا از ویکی‌لیکس برای ضربه زدن به آمریکا بهره برده است.

وی همچنین تصریح کرد ویکی لیکس همانند یک سازمان اطلاعاتی متخاصم راه می‌رود و حرف می‌زند.

وی با تاکید بر این‌که تمرکز این وبسایت روی آمریکا است، تاکید کرد دولت‌های دیگر همچون روسیه از اطلاعات این وبسایت علیه آمریکا بهره‌برداری می‌کنند.

در واکنش به سخنان مایک پمپئو، ویکی‌لیکس نیز عکسی از انتشار یک پیام توئیتر که رئیس‌ سازمان سیا در صفحه توئیتر خود، زمانی که عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان بود منتشر کرد که در آن پومپئو با استناد به اسناد افشا شده توسط این وبسایت علیه دموکرات‌ها و باراک اوباما موضع‌گیری کرده بود.

اخیرا نیز این وبسایت اقدام به انتشار هزاران سند محرمانه سازمان سیا حاوی جزئیات نرم‌افزارهای مورد استفاده سیا که برای هک کردن سیستم‌های طعمه کاربرد دارد، کرد.

ویکی‌لیکس مدعی شده است که سازمان سیا برای نفوذ به کامپیوتر‌ها و گوشی‌های هوشمند از سلاح‌های سایبری استفاده کرده است.

تحقیقات سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و پلیس فدرال این کشور (اف‌بی‌آی) برای مشخص شدن نحوه درز این اطلاعات محرمانه آغاز شده است.

«جولیان آسانژ» بنیانگذار ویکی‌لیکس برای جلوگیری از استرداد به سوئد از سال ۲۰۱۲ در سفارت اکوادور در لندن پناهنده شده است.

 

کد N1676970

وبگردی