آفتاب

معاون وزیر: استان بوشهر بالاترین نرخ رشد اقتصادی 15سال گذشته در کشور را دارد

معاون وزیر: استان بوشهر بالاترین نرخ رشد اقتصادی 15سال گذشته در کشور را دارد

بوشهر- ایرنا - معاون امور اقتصادی و برنامه ریزی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: استان بوشهر بالاترین نرخ رشد اقتصادی 15سال گذشته در کشور را دارد.

به گزارش ایرنا، 'حجت الله میرزایی' بعدازظهر پنجشنبه در حاشیه بازدید از مجتمع نان برکت شهرستان کنگان در گفت وگو با ایرنا افزود: وجود سرمایه های عظیمی چون صنایع نفت ، گاز ،
پتروشیمی و معادن غنی دریایی باعث شده تا استان بوشهر در 15سال گذشته در بین 31 استان کشور بیشترین نرخ رشد اقتصادی را به خود اختصاص دهد.
وی با اشاره به بازدید از مجتمع های پتروشیمی در پارس جنوبی از جمله مجتمع پتروشیمی جم اظهار کرد: حفاظت از محیط زیست و ازبین بردن فلرها، صرفه جویی در انرژی و ایجاد پیوند صنعت با دانشگاه از برجسته ترین ویژگی های بزرگترین مجتمع پتروشیمی کشور است.
میرزایی افزود: با توجه به اقدام ارزشمند و بزرگ مجتمع پتروشیمی جم در کاهش آلایندگی های زیست محیطی، انتظار می رود این اقدام ارزشمند ازسوی سایر پتروشیمی ها نیز انجام شود.
وی با اشاره به شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال افزود: با ابلاغ بسته سیاستی اشتغال (مصوبه هیات وزیران) گامی بزرگ در مسیر اشتغال، بهبود محیط کسب و کار و حمایت از کارفرمایان پیشگام در بکارگیری نیروهای جوان، بنگاه های کوچک و بزرگ اقتصادی و تحقق شعار موردنظر رهبر معظم انقلاب فراهم می شود.
میرزایی با اشاره به وضعیت خاص شهرستان کنگان اظهار کرد: حضور صنایع، فازهای بزرگ پالایشگاهی، منابع غنی دریایی و فعال شدن پارس شمالی در آینده ای نزدیک وضعیت ممتاز شهرستان کنگان در استان بوشهر را بیش از پیش نمایان کند.
وی با تقدیر از وضعیت کمی و کیفی تولید در مجتمع صنعتی نان برکت کنگان گفت: بنای وزارت کار، رفاه و امور اجتماعی روان کردن فضای کسب و کار و برداشتن موانع بر سر راه تولید و حمایت از تولیدکنندگان است.
شبک**6047/7208**1392**خبرنگار: ابوذر حسین پور**انتشار: ابوالفضل بابایی
کد N1676760

وبگردی