آفتاب

شهردار: هیچ درختی در باغ تاریخی سیب کرج قطع نمی شود

شهردار: هیچ درختی در باغ تاریخی سیب کرج قطع نمی شود

کرج-ایرنا-شهردار کرج با اشاره به جدیت مدیریت شهری در حفظ فضاهای سبز و درختان گفت: هیچ درختی در باغ تاریخی سیب کرج قطع نخواهد شد.

به گزارش ایرنا، علی ترکاشوند روز پنجشنبه در جریان بازدید خبرنگاران از باغ سیب مهرشهر کرج افزود: در مقطعی از زمان تنها درختان خشک باغ سیب قطع و جمع آوری شد و از این پس باید تمام درختان این باغ محافظت می شود.
وی با بیان اینکه نگاه شورا و شهرداری کرج حفظ باغ سیب مهرشهر است، اظهار داشت: یکی ازپیشنهادهای ما این بوده که بیش از 200 هکتار از باغ سیب مهرشهر کرج به مالکیت عمومی شهردرآید.
ترکاشوند گفت: بنیاد مستضعفان اقدامات موثری برای احیای این باغ انجام داده و با همکاری شرکت کشت و صنعت شهید مطهری، سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری کرج و اساتید پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران مطالعات زیادی در زمینه احیا و چگونگی نگهداری آن صورت گرفته است.
وی ادامه داد: طرح های پیشنهادی احیای این مجموعه در ستاد اقتصاد مقاومتی استان البرز نیز به تصویب رسیده است.
شهردار کلانشهر کرج در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ایجاد 500 هکتار فضای سبز در نیمه اول سال جاری در شمال غربی این کلانشهر در برنامه کاری قرار گرفته ،افزود: یکی از برنامه های مدیریت شهری این است که تا پایان دولت یازدهم تمام پروژه های نیمه تمام را به بهره برداری برسانیم.
ترکاشوند در بخش دیگری از سخنان خود به احداث مجتمع رفاهی برای اردوگاه راهیان نور در شهرستان خرمشهر با همکاری سپاه امام حسن مجتبی (ع) اشاره و افزود: تلاش مان بر این است که در سوم خرداد ماه سالروز آزاد سازی خرمشهر این پروژه را به بهره برداری برسانیم.
باغ 340 هکتاری سیب مهر شهر در دهه 40 در حاشیه مجموعه تاریخی کاخ مروارید احداث شده است.
حفظ این باغ مورد تاکید قشرهای مختلف مردم به ویژه علاقه مندان به مکان های تاریخی ، تفریحی و دوستداران محیط زیست و مسئولان کشوری و استانی بوده است.
7414/ 6155خبرنگار:وحیده عسکری**انتشار دهنده: محمد عزیزپور
کد N1676676

وبگردی