آفتاب

آیین سوگواری وفات حضرت زینب (س) در حرم مطهر امام رضا (ع) برگزار شد

آیین سوگواری وفات حضرت زینب (س) در حرم مطهر امام رضا (ع) برگزار شد

مشهد – ایرنا – آیین سوگواری سالروز وفات حضرت زینب (س) روز پنجشنبه با حضور زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر برگزار شد.

به گزارش ایرنا، به مناسبت سالگرد وفات بانوی بزرگ کربلا، حرم مطهر رنگ ماتم به خود گرفت و پرچم سیاه به نشانه عزا بر فراز گنبد طلای حرم امام رضا (ع) به اهتزاز درآمد.
به مناسبت این مصیبت عظمی ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت به مرثیه سرایی پرداختند و صوت عزا در صحن ها و رواق های حرم مطهر پخش شد.
یکی از سخنرانان حرم مطهر رضوی در این آیین به توصیف فضایل و ویژگی های حضرت زینب کبری (س) پرداخت و گفت: آن حضرت به خوبی از قرآن آموخت که رسیدن به کمال بندگی هدف از خلقت انسان است لذا در طول عمر خود،‌ با عبادت و راز و نیاز بسیار بندگی خود در نزد پروردگار را به اوج رسانید.
حجت الاسلام حاج علی اکبری افزود: عفت و پاکدامنی که برازنده ترین زینت زن است از صفات برجسته حضرت زینب (س) بود و وی درس عفت را به تمام بانوان جهان آموخت.
وی بیان کرد: آن حضرت علاوه بر صبر و شکیبایی بسیار در زمان وقوع حادثه کربلا، در حفظ و پاسداری از قیام ارزنده برادرش حضرت سیدالشهدا (ع) نقش موثری داشت و عامل ماندگاری قیام عاشورا تا به امروز بود.
حضرت زینب کبری متولد سال پنجم هجری قمری و سومین فرزند حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت علی (ع) است.
آن حضرت در واقعه کربلا حضور داشت و پس از آن نیز هنگام اسارت، در دفاع از حقانیت قیام برادر خود نقشی ویژه داشت.
حضرت زینب (س) در سال سال 62 هجری قمری بر اثر بیماری وفات کرد.
7489/6012 خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
کد N1676584

وبگردی