آفتاب

20 هزار کودک افغان در استان اصفهان علیه فلج اطفال واکسینه شدند

20 هزار کودک افغان در استان اصفهان علیه فلج اطفال واکسینه شدند

اصفهان- ایرنا- 20 هزار کودک افغان در مرحله نخست برنامه واکسیناسیون فلج اطفال کودکان کمتر از پنج سال اتباع خارجی مقیم استان اصفهان علیه این بیماری واکسینه شدند.

مسئول بیماری های واگیر مرکز بهداشت اصفهان روز پنجشنبه به ایرنا گفت: در این برنامه علاوه بر مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، 70 تیم اجرایی به صورت سیار در قالب تیم های 2 نفره به همراه پنج ناظر ستادی فعالیت داشتند.
دکتر رضا فدایی با بیان اینکه هر سال واکسیناسیون فلج اطفال اتباع بیگانه ازسوی وزارت بهداشت درهمه استان ها در فصل بهار و در 2 مرحله انجام می شود، اظهار کرد: امسال مرحله نخست این برنامه از19 تا 22 فروردین اجرا و مرحله دوم در اردیبهشت اجرایی خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: افغانستان و پاکستان تنها کشورهایی دردنیا هستند که هنوزبا فلج اطفال درگیرند به همین دلیل برای تحکیم ایمنی بدن اتباع آنها که مقیم ایران هستند، برنامه واکسیناسیون اجرا می شود.
وی با بیان اینکه برنامه واکسیناسیون کودکان اتباع خارجه از18سال گذشته درکشور اجرا می شود، گفت: در این مدت هیچ مورد ابتلا به فلج اطفال در میان آنها در کشور مشاهده نشده و اگر بتوانیم این وضعیت را حفظ کنیم به زودی گواهی ریشه کنی فلج اطفال را دریافت خواهیم کرد.
مسئول بیماری های واگیر مرکز بهداشت اصفهان اضافه کرد: پیش بینی می شود که همه خانواده های اتباع خارجی مقیم استان زیر پوشش این برنامه قرار بگیرند.
مدیر کل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری اصفهان سال گذشته گفته بود این استان پذیرای حدود 170 هزار تبعه خارجی مقیم دارای مدارک قانونی است که بیشتر آنها به ترتیب اتباع افغانستان و عراق هستند.
مهدی سلیمانی با بیان اینکه اصفهان ازنظرتعداد اتباع خارجی، سومین استان در کشور بعد از استان تهران وخراسان رضوی است، اظهار کرد: انواع خدمات بهداشتی، درمانی وآموزشی به اتباع خارجی در استان اصفهان ارائه می شود.
سلیمانی با بیان اینکه همه آنها از خدمات بهداشتی مانند بهداشت خانواده، واکسیناسیون و مراقبت از زنان باردار برخوردارند، افزود: بیش از 18 هزار و 500 تبعه خارجی ساکن در استان دارای دفترچه بیمه سلامت هستند و می توانند از خدمات بهداشتی و درمانی در مراکز دولتی بهره مند شوند.
ت/3011 / 6022 خبرنگار: آسیه معینی - انتشار دهنده : مسعود عمادی
کد N1676497

وبگردی