آفتاب
آیت الله مکارم شیرازی:

رهایی از موج خشونت و ترور نیاز به عزم جدی همه دولت ها دارد

رهایی از موج خشونت و ترور نیاز به عزم جدی همه دولت ها دارد

قم - ایرنا - آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید با صدور بیانیه ای ضمن محکوم کردن حمله وحشیانه به دو کلیسای مسیحیان در مصر آورده است: رهایی از این موج خشونت و ترور نیاز به عزم جدی همه دولت ها و رهبران دینی جهان در عدم حمایت و برائت جویی از این گروه های تکفیری دارد.

در این بیانیه که نسخه ای از آن روز چهارشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت آمده است: خبر حمله وحشیانه عوامل انتحاری داعش به دو کلیسای مصر باعث تاسف و تاثر شدید گردید، متاسفانه گروه های تکفیری و ضد دین برای بدنام کردن نام اسلام و ترویج اسلام هراسی هر روز در نقطه ای از عالم دست به جنایت و خونریزی می زنند. یک روز در سوئد به عابران پیاده حمله‌ ور می‌ شوند و یک روز در روسیه مسافران بی گناه ایستگاه مترو را به خاک و خون می کشانند و اینک اماکن عبادی مسیحیان بی گناه را در شهرهای مختلف مصر هدف قرار داده اند.
در بیانیه این مرجع تقلید آمده است:ما بارها گفته ایم که رهایی از این موج خشونت و ترور نیاز به عزم جدی همه دولت ها و رهبران دینی جهان در عدم حمایت و برائت جویی از این گروه های تکفیری دارد که متاسفانه در دنیای معاصر چنین جدیتی به چشم نمی خورد.
در بخش دیگر این بیانیه آمده است: اینجانب ضمن همدردی با ملت بزرگ مصر از خدای متعال می خواهم که به بازماندگان این حوادث تلخ، صبر و شکیبایی و به مجروحان شفا عنایت فرماید.
در دو حادثه انفجار روز یکشنبه هفته جاری در دو کلیسا در شهر طنطا و اسکندریه، 45 تن کشته و 125 تن دیگر زخمی شدند
8138/ 6133/ تنظیم کننده: فرزانه پیری **انتشار- جعفرمسلمی
کد N1675987

وبگردی