آفتاب

برای جلوگیری از تکرار سرنوشت قذافی، خواستار استعفای اسد شدم

برای جلوگیری از تکرار سرنوشت قذافی، خواستار استعفای اسد شدم

رهبر جریان صدر عراق اعلام کرد از رئیس‌جمهوری سوریه خواسته است از قدرت کناره‌گیری کرده و مانع از تکرار سرنوشت رهبر معدوم حکومت سابق لیبی برای خود شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه رأی الیوم، «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر عراق تصریح کرد از «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه خواسته است برای جلوگیری از تکرار سرنوشت رهبر سابق حکومت لیبی، از قدرت کناره‌گیری کند.

وی در ادامه و در تبیین این خواسته خود از رئیس‌جمهوری سوریه اعلام کرد: «از اسد خواستم از قدرت کناره‌گیری کند تا به سرنوشت معمر قذافی رهبر معدوم حکومت پیشین لیبی دچار نشود.»

مقتدی صدر عنوان کرد که باید توجه داشت که من فقط خواهان استعفای اسد نشده‌ام بلکه خواستار کناره‌گیری «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهوری مستعفی و فراری یمن و «حمد بن عیسی آل خلیفه» پادشاه بحرین نیز هستم.

وی تاکید کرد این افراد به بهانه مشروعیت با اسلوب‌های تروریستی مردم کشورهای خود را سرکوب می‌کنند.

رهبر جریان صدر از جهان خواست تا پیش از رسیدن به نقطه‌ای که نتوان پایانی برای بحران مردم یمن، بحرین و سوریه متصور شد، مردم این کشورها را نجات دهند.

مقتدی صدر همچنین تاکید کرد کناره‌گیری اسد از قدرت مساله‌ای است که مربوط به مردم سوریه است ولی من اعتقاد دارم کنار رفتن رئیس‌جمهوری سوریه از قدرت گزینه‌ مناسبی است که بحران این کشور را پایان خواهد داد.

رهبر جریان صدر در پی حمله موشکی آمریکا به پایگاه هوایی الشعیرات در استان حمص سوریه که به ادعای واکنش به حمله شیمیایی به منطقه «خان شیخون» ادلب صورت گرفت، از رئیس‌جمهوری سوریه خواست از مقام خود کناره‌گیری کند.

 

کد N1675941

وبگردی