آفتاب

طرح تایید کیفیت محصولات تولیدکنندگان رنگ صنعتی داخلی

طرح تایید کیفیت محصولات تولیدکنندگان رنگ صنعتی داخلی

به منظور افزایش طول عمر پوشش‌های حفاظتی مورد استفاده در تاسیسات صنعت نفت ، طرح تأیید کیفیت محصولات تولید کنندگان رنگ صنعتی داخلی، در دستور کار گروه پژوهش پوشش پژوهشگاه صنعت نفت قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، حمیرا شریعت پناهی، مدیر گروه پژوهش پوشش پژوهشگاه صنعت نفت ضمن تایید مطلب فوق تصریح کرد: در این طرح ضمن نمونه‌برداری از پوشش‌های در حال تولید، نتایج  آزمون‌های کنترل کیفیت با  استانداردهای بین المللی و معیارهای پژوهشگاه مطابقت و نهایتا" فهرست محصولات پوششی ویژه سطوح اتمسفریک تایید شده در سال 1395 برای ارائه به صنعت  تهیه شد.

وی با بیان این‌که متخصصان پژوهشگاه پس از بازدید‌های مختلف از سیستم ‌های پوششی تاسیسات و تجهیزات صنعت نفت متوجه تخریب زود‌هنگام این سیستم‌ها در بسیاری از واحد‌های صنعتی شدند، تصریح کرد: طول عمر متوسط سیستم های پوششی در بعضی از موارد  تا زیر 2 سال گزارش شده و  ازآن جایی که متوسط عمر مفید این سیستم ها در دنیا 10 سال می باشد و با توجه به هزینه بالای پوشش دهی سطوح ،  این دوره نمی تواند مورد قبول باشد.

وی به طرح تایید‌یه کیفیت محصولات تولیدکنندگان رنگ اشاره کرد و گفت : در این طرح از روش کار مشابه شرکت استرالیاییAPAS الگو گرفته شده که گسترده ترین و موفق ترین طرح تایید رنگ دنیا را داشته و مسئولیت تایید کیفی محصولات پوششی را در قاره اقیانوسیه به عهده دارد.

وی افزود: در این مرحله از طرح، با بیش از 80 شرکت رنگسازی مکاتبه و ضمن نمونه‌برداری از پوشش‌های در حال تولید، آزمون‌های کنترل کیفیت بر اساس استانداردهای روز بین‌المللی، روی این نمونه ها انجام و نتایج حاصله با معیارهای پژوهشگاه مطابقت داده شد و نهایتا" فهرست محصولات پوششی ویژه سطوح اتمسفریک مورد تایید تهیه گردید.

شریعت پناهی از در دسترس بودن لیست محصولات مورد تایید پژوهشگاه صنعت نفت برای سطوح اتمسفریک در سال 1395 خبر داد و اظهار داشت: این مجموعه درصدد است لیست محصولات مورد تایید برای سطوح اتمسفریک را به طور سالیانه تهیه نموده و در فاز بعدی طرح، بررسی کیفیت محصولات پوششی برای سایر سطوح مانند سطوح داخلی فرآورد‌ه های نفتی را نیز انجام دهد.

 

کد N1675921

وبگردی