آفتاب

نشست گروه ۷ برای تشدید تحریم‌های روسیه و سوریه به نتیجه نرسید

نشست گروه ۷ برای تشدید تحریم‌های روسیه و سوریه به نتیجه نرسید

وزرای خارجه گروه ۷ در پایان نشست دو روزه‌شان در ایتالیا برای تشدید تحریم‌های روسیه و سوریه به نتیجه نرسیدند.

به گزارش ایلنا، منابع نزدیک به دولت بریتانیا می‌گویند وزرای خارجه گروه ۷ به این نتیجه رسیدند که تا پایان تحقیقات درباره ماهیت حمله «خان شیخون» تحریم جدیدی علیه سوریه و روسیه وضع نشود. ارتش سوریه استفاده از حملات شیمیایی را قویا رد می‌کند.

طبق این گزارش، وزرای خارجه گروه ۷، متشکل از هفت کشور صنعتی به علاوه اتحادیه اروپا، امروز با وزیران خارجه ترکیه، عربستان سعودی، قطر، اردن و امارات متحده عربی نیز درباره بحران سوریه رایزنی کردند.

«رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا، در حالی در نشست گروه ۷ حاضر شد که بنا است این هفته برای مذاکره با همتای روسش «سرگئی لاوروف»، به روسیه سفر کند.

«مولود چاووش‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه، در حاشیه این نشست مدعی شد، تحقیقات دولت ترکیه نشان می‌دهد که دولت سوریه هنوز تسلیحات شیمیایی در اختیار دارند.

بنا به گزارش‌ها، «ترزا می» نخست‌وزیر بریتانیا و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، دوشنبه شب در مکالمه‌ای تلفنی به مسئله سوریه پرداختند. دفتر نخست وزیری بریتانیا می‌گوید که از نظر رهبران بریتانیا و آمریکا فرصتی وجود دارد که بتوان مسکو را قانع کرد که ادامه حمایت از بشار اسد منافع راهبردی روسیه را تامین نمی‌کند.

می همچنین مکالمه‌ای تلفنی با «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان داشته است.

پیش از این آلمان و ایتالیا با اعمال تحریم‌های وسیع‌تر علیه روسیه مخالفت کرده‌اند، اما بریتانیا امیدوار بودکه پیشنهاد جدید برای برای تحریم موردی و هدفمند مقام‌های نظامی با موافقت متحدان اروپایی همراه شود.

کد N1675393

وبگردی