آفتاب
رئیس جمهور در بندر امیرآباد:

رشد ۸۰ درصدی روابط اقتصادی ایران و روسیه/ایجاد منطقه آزاد اوراسیا

رشد ۸۰ درصدی روابط اقتصادی ایران و روسیه/ایجاد منطقه آزاد اوراسیا

بهشهر - رئیس جمهور کشورمان گفت: تحولات خوب و بزرگی در کشور ایجاد شده و روابط اقتصادی را با کشورهای همسایه توسعه می دهیم از این رو روابط اقتصادی ما با روسیه ۸۰ درصد رشد یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن روحانی پیش  از ظهر سه شنبه در مراسم افتتاح همزمان پروژه های بندر امیرآباد بهشهر اظهار داشت: در یکسال گذشته روابط اقتصادی ما با روسیه ۸۰ درصد افزایش یافته است و این نشان می دهد که روابط ما با کشورهای منطقه از جمله روسیه و آذربایجان در حال گسترش است.

وی با بیان اینکه در حال ایجاد منطقه آزاد تجاری اوراسیا هستیم گفت: قرارداد ما با کشورهای منطقه به ثمر می رسد و صادرات ما رشد می یابد.

وی با اشاره به سرمایه گذاری هزار میلیاردی دولت و سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیاردی توسط مردم گفت: این نشان می دهد که مردم به صحنه آمده اند و باید امنیت کافی را برای مردم ایجاد کنیم.

رئیس جمهور کشورمان با بیان اینکه کار بزرگی در زمینه حمل و نقل دریایی و بنادر در چند سال کشور صورت گرفته است افزود: حمل بار از بنادر کشور ۲۱ درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به رشد ۵۳ درصد مسافرت های دریایی آن را نشان رشد و توسعه کشور دانست و گفت: دریای خزر اهمیت بسیار فراوانی از نظر اقتصادی، گردشگری، روابط سیاسی، انرژی دارد.

وی یکی از افتخارات دولت را بخش سلامت و بهداشت اعلام کرد و گفت: قبلا سه هزار تخت بیمارستانی در مازندران وجود داشت و هزار تخت بیمارستانی در دولت یازدهم در مازندران افزوده شده است.

رئیس جمهور با تقدیر از مردم مازندران از مردم استان به عنوان دیار وفادار و انقلابی یاد کرد.

کد N1675319

وبگردی